„Спаси София“ остро разкритикува действията на Столична община, която в последния момент е премахнала ключови участъци от БУС лентата по ул. „Опълченска“, само дни преди откриването на ремонтирания участък.
„Подкрепихме разширението на трасето единствено заради БУС лентата като гаранция за по-добър градски транспорт. Днешните действия напълно обезсмислят проекта и връщат града към старите грешки“, коментира общинският съветник Андрей Зографски.
- Реклама -
Според Стефан Спасов от „Спаси София“ обещаната непрекъсната лента за обществения транспорт е заменена с хаотично прекъснати участъци, които я правят неизползваема и компрометират идеята за предимство на градския транспорт.
Съветниците припомнят, че стратегическите документи на София — включително Планът за устойчива градска мобилност — изискват БУС лентите да са непрекъснати и свързани до кръстовищата.
„През 2017 г. участвахме в създаването на тези правила по примера на много европейски градове. По същите са изградени БУС лентите на „Левски“ и „Данаил Николаев“ — и тях ли да очакваме да затрият?“, попита Гергин Борисов.
От „Спаси София“ изразяват притеснение, че промененият проект вероятно не е преминал задължителната съгласувателна процедура, което поставя под съмнение неговата законност — за разлика от други ремонти като този на бул. „Патриарх Евтимий“, където процедурата беше спазена.
Гражданската организация посочва и липсата на прозрачност около ремонта — жителите не знаят какво точно се прави и защо откриването се бави, което противоречи на предизборните обещания на кмета Васил Терзиев за открито управление.
„Настояваме кметът да разпореди незабавно възстановяване на БУС лентата и да заяви ясно дали ще спази ангажимента си общественият транспорт да бъде централен приоритет. Ако отговорът е „да“, трябва спешно да назначи професионалисти за заместник-кметове по транспорта и строителството, които да гарантират устойчива мобилност при всеки ремонт“, подчерта Андрей Зографски.
„Спаси София“ остро разкритикува действията на Столична община, която в последния момент е премахнала ключови участъци от БУС лентата по ул. „Опълченска“, само дни преди откриването на ремонтирания участък.
„Подкрепихме разширението на трасето единствено заради БУС лентата като гаранция за по-добър градски транспорт. Днешните действия напълно обезсмислят проекта и връщат града към старите грешки“, коментира общинският съветник Андрей Зографски.
- Реклама -
Според Стефан Спасов от „Спаси София“ обещаната непрекъсната лента за обществения транспорт е заменена с хаотично прекъснати участъци, които я правят неизползваема и компрометират идеята за предимство на градския транспорт.
Съветниците припомнят, че стратегическите документи на София — включително Планът за устойчива градска мобилност — изискват БУС лентите да са непрекъснати и свързани до кръстовищата.
„През 2017 г. участвахме в създаването на тези правила по примера на много европейски градове. По същите са изградени БУС лентите на „Левски“ и „Данаил Николаев“ — и тях ли да очакваме да затрият?“, попита Гергин Борисов.
От „Спаси София“ изразяват притеснение, че промененият проект вероятно не е преминал задължителната съгласувателна процедура, което поставя под съмнение неговата законност — за разлика от други ремонти като този на бул. „Патриарх Евтимий“, където процедурата беше спазена.
Гражданската организация посочва и липсата на прозрачност около ремонта — жителите не знаят какво точно се прави и защо откриването се бави, което противоречи на предизборните обещания на кмета Васил Терзиев за открито управление.
„Настояваме кметът да разпореди незабавно възстановяване на БУС лентата и да заяви ясно дали ще спази ангажимента си общественият транспорт да бъде централен приоритет. Ако отговорът е „да“, трябва спешно да назначи професионалисти за заместник-кметове по транспорта и строителството, които да гарантират устойчива мобилност при всеки ремонт“, подчерта Андрей Зографски.
Депутатката от ПП–ДБ Елисавета Белобрадова публикува наистина остър пост във Facebook, в който пише: „Смаяна съм от безграничната жалкария на Пеевски“.
От Франция Белобрадова коментира...
Нещо не му върви на този проект за разширението на "Чирен", защото поредната обществена поръчка върви така към грандиозен скандал. Първо, защото тя беше...
Само, дето изсякоха дърветата. Две години 700 м., не могат да ремонтират 😀
Смешници!!!!