Камерите за средна скорост, въведени по някои извънградски пътища и магистрали у нас, вече предизвикват сериозни дискусии сред шофьорите. Във фейсбук групата „Аз на пътя – научи ме да шофирам“ беше публикуван пост, в който водач споделя наблюденията си след пътуване през няколко участъка с такъв контрол.
- Реклама -
Според него нововъведението води до редица проблеми:
- На двулентовите пътища се образуват големи колони, тъй като шофьорите отказват да изпреварват.
- Изпреварванията се извършват на опасно малка дистанция, а водачите често не ускоряват достатъчно, което създава предпоставки за челни сблъсъци.
- Движението става „на ластици“ – редуване на забавяне и ускоряване, което изнервя трафика и увеличава риска от инциденти.
На магистралите също се наблюдават проблеми:
- Колите се движат на „групички“ по 20–30 автомобила, тъй като при навлизане в зоната на камерите много водачи рязко намаляват скоростта.
- Изпреварвания с минимална разлика в скоростта блокират движението и създават опасни ситуации.
- След края на участъците с контрол трафикът рязко се „отпушва“ и движението се нормализира.
Авторът на поста твърди, че подобен контрол по-скоро влошава условията на пътя, води до повече стрес, излишен разход на гориво и по-голямо замърсяване.
Той подчертава, че в развитите страни системата за средна скорост се използва само на най-опасните отсечки, а не като масова практика.
Цялата публикация:
Камерите за средна скорост, въведени по някои извънградски пътища и магистрали у нас, вече предизвикват сериозни дискусии сред шофьорите. Във фейсбук групата „Аз на пътя – научи ме да шофирам“ беше публикуван пост, в който водач споделя наблюденията си след пътуване през няколко участъка с такъв контрол.
- Реклама -
Според него нововъведението води до редица проблеми:
- На двулентовите пътища се образуват големи колони, тъй като шофьорите отказват да изпреварват.
- Изпреварванията се извършват на опасно малка дистанция, а водачите често не ускоряват достатъчно, което създава предпоставки за челни сблъсъци.
- Движението става „на ластици“ – редуване на забавяне и ускоряване, което изнервя трафика и увеличава риска от инциденти.
На магистралите също се наблюдават проблеми:
- Колите се движат на „групички“ по 20–30 автомобила, тъй като при навлизане в зоната на камерите много водачи рязко намаляват скоростта.
- Изпреварвания с минимална разлика в скоростта блокират движението и създават опасни ситуации.
- След края на участъците с контрол трафикът рязко се „отпушва“ и движението се нормализира.
Авторът на поста твърди, че подобен контрол по-скоро влошава условията на пътя, води до повече стрес, излишен разход на гориво и по-голямо замърсяване.
Той подчертава, че в развитите страни системата за средна скорост се използва само на най-опасните отсечки, а не като масова практика.
Цялата публикация: