Search Suggestions
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Контролът за средна скорост създава нови капани на пътя, алармират шофьори

          Камерите за средна скорост, въведени по някои извънградски пътища и магистрали у нас, вече предизвикват сериозни дискусии сред шофьорите. Във фейсбук групата „Аз на пътя – научи ме да шофирам“ беше публикуван пост, в който водач споделя наблюденията си след пътуване през няколко участъка с такъв контрол.

          - Реклама -

          Според него нововъведението води до редица проблеми:

          • На двулентовите пътища се образуват големи колони, тъй като шофьорите отказват да изпреварват.
          • Изпреварванията се извършват на опасно малка дистанция, а водачите често не ускоряват достатъчно, което създава предпоставки за челни сблъсъци.
          • Движението става „на ластици“ – редуване на забавяне и ускоряване, което изнервя трафика и увеличава риска от инциденти.

          На магистралите също се наблюдават проблеми:

          • Колите се движат на „групички“ по 20–30 автомобила, тъй като при навлизане в зоната на камерите много водачи рязко намаляват скоростта.
          • Изпреварвания с минимална разлика в скоростта блокират движението и създават опасни ситуации.
          • След края на участъците с контрол трафикът рязко се „отпушва“ и движението се нормализира.

          Авторът на поста твърди, че подобен контрол по-скоро влошава условията на пътя, води до повече стрес, излишен разход на гориво и по-голямо замърсяване.

          Той подчертава, че в развитите страни системата за средна скорост се използва само на най-опасните отсечки, а не като масова практика.

          Цялата публикация:

          Камерите за средна скорост, въведени по някои извънградски пътища и магистрали у нас, вече предизвикват сериозни дискусии сред шофьорите. Във фейсбук групата „Аз на пътя – научи ме да шофирам“ беше публикуван пост, в който водач споделя наблюденията си след пътуване през няколко участъка с такъв контрол.

          - Реклама -

          Според него нововъведението води до редица проблеми:

          • На двулентовите пътища се образуват големи колони, тъй като шофьорите отказват да изпреварват.
          • Изпреварванията се извършват на опасно малка дистанция, а водачите често не ускоряват достатъчно, което създава предпоставки за челни сблъсъци.
          • Движението става „на ластици“ – редуване на забавяне и ускоряване, което изнервя трафика и увеличава риска от инциденти.

          На магистралите също се наблюдават проблеми:

          • Колите се движат на „групички“ по 20–30 автомобила, тъй като при навлизане в зоната на камерите много водачи рязко намаляват скоростта.
          • Изпреварвания с минимална разлика в скоростта блокират движението и създават опасни ситуации.
          • След края на участъците с контрол трафикът рязко се „отпушва“ и движението се нормализира.

          Авторът на поста твърди, че подобен контрол по-скоро влошава условията на пътя, води до повече стрес, излишен разход на гориво и по-голямо замърсяване.

          Той подчертава, че в развитите страни системата за средна скорост се използва само на най-опасните отсечки, а не като масова практика.

          Цялата публикация:

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Проф. Малинов: Радев не използва протестите като трамплин за създаване на партия

          Президентът Румен Радев не разчита на текущите протести като средство за излизане в политиката със собствен проект. Това заяви политологът проф. Александър Малинов. По...

          Желязков: Българските евромонети влизат в обращение от 1 януари

          От 1 януари българските евромонети стават законно платежно средство в цяла Европа и ще носят ключови национални символи. Това потвърди премиерът Росен Желязков по...

          Иван Иванов: Когато правителството има цел, резултатите не закъсняват

          „Когато има управление, което работи за българските граждани, резултатите не закъсняват. Това доказва обновеният водопровод в село Едрево, финансиран със средства от държавата.“ Това...

          78 КОМЕНТАРА

          1. В нито една друга държава – членка на ЕС няма измерване на средна скорост. Имаше във Франция но през 2017 г. не отменено.
            Освен в БГ в Европа средна скорост се измерва единствено в Сърбия и Русия.

          2. Мрънкащите са предимно тези, които карат над ограниченията. Ако караш с максимално допустимата скорост предвидена за участъка (вкл. 50-60 километра в час) няма да си над средната скорост. Спазвайте си знаците и си карайте в колоната без много нерви. По-добре да стигнете 10 минути по-късно отколкото да бързате като Шумахери.

            • Карай от Годеч до Петрохан с 40 км/ч, на извън градско. Пълно е с хранилки, плащат се скрити данъци, а малоумници обясняват да сме карали по правилник. Знаеш ли, че има коли, чиито номера не попадат в системата при превишена скорост?!?!

          3. А това че постоянно следиш в телефона си за средната скорост с която караш дефакто ти не гледаш пътя гледаш телефона постоянно, да не би случайно да я надвижиш.

            • Ами вместо да караш със 140 и да следиш дали няма да надхвърлиш 1км да не се. Прецакаш , не можеш ли да караш примерно със 130 120 защо все трябва да сме на ръба на закона

              • Аз карах до Бургас със 125км през целия път и ми е все тая кога ще пристигна .Път време няма ! 🙂

          4. Средна скорост не означава минимална
            Ако караш с максимално разрешената скорост в отсечката пак няма да те снимат
            А ако караш с 40км по ниска ,няма да ти дадат медал
            Просто тъпаците да си карат с ограниченията,а не 100км в лява лента

          5. Абсолютно съм съгласен със статията . Няма да доведе до нищо добро този нов т.нар „контрол“ . Такива камери трябва да има само по опасните отсечки на пътя . Защото аз самия съм ставал жертва на агресията на участниците в движението ,които са ме натискали да ускорявам и да ме изпреварят !

          6. Щом изтрихте коментара ми за по-малко от 5 минути означава, че съм бил прав! Явно и нивото на редакторите ви е същото. Хем тъжно, хем жалко!

          7. Засрамете се бе хора. Какви са тези посредствени коментари? Няма угодия! Ако няма контрол, защо няма контрол, ако има контрол, защо има контрол? Като стане катастрофа, къде е полицията? Като има полиция сме били полицейска държава. В Германия нямало ограничение на скоростта. Ами няма, защото стоят шофьори зад волана, а не джигити. Отвратително племе. Зная какво ще последва, действайте!

          8. Всички с коментарите сте прави, само че вие си ги избирате тези политици, така че не трябва да се оплаквате. Иначе относно камерите – те са на Капш Австрия. С други думи – поредната поръчка и взета комисионна

          9. Това е само и единствено да се пълни хазната за да си взимат депутатските заплати, дреме им за народа!

          10. Глупост след глупост винаги е водело до нещо разумно а именно никога да не се допускат такива глупости.

            • Поредната простотия на тези от народното събрание каквито оправниците такива и законите ,един смислен закон немогат да сътворят и приемат като хората само МАЛОУМЩИНИ негои интересува спазването на правилника за тях е важно да се пълни хазната законите се приемат затова за жалост

            • Има, дори на много места сега е 80км/ч заради ремонтите. И там е батак, но поне всички шофьори са толерантни. Даваш мигача и си ти. Не чакаш никой да ти даде път.
              От друга страна, най-лявата лента е само за изпреварване. А не да караш от Сф до Бургас само в нея.

          11. Абсолютно правилно е това, само искам да добавя и товарните автомобили които биват принуждавани да спират рязко понеже шофьора на леката кола пред него види ли камера-скача на спирачките и занижава скоростта много повече…

              • …с и там, и в Австрия отдавна забелязаха и другата глупост със светлини/фарове денем, прекопирана от Скандинавия: че фаровете денем отклоняват вниманието на водача от пътната обстановка и са неефективни, особено пък по нашите ширини, където има достатъчно слънчева светлина денем. Но дървеноглавото законотворство твори само такива недоносчета – без анализ, проучвания и т.н., да не споменаваме ефективност от мерките. Едва ли ще намалеят ПТП -тата и пораженията , само се троши народната парà.

          12. Играта на ластик и фас Тайм по одбивките е започнала.Ще зачестят катастрофите с одар в гръб при включване в пътния участък…,но всичко ще се оправи в скоро време повярвайте!Владимир е време да се включи _поздрави за Сопот

          13. Така е като сме свикнали да си правим каквото си искаме по пътищата.
            Трябва да се промени мисленето ни и тогава има малка вероятност да се оправят нещата.

          14. Подкрепям написаното.
            Тази глупост, само влошава движението. И води до повече рискове.

          15. Скоростта е най- лесната за кастриране на хората. На много места тя е Кременски ниска. Някога на Слънчевата магистрала в Италия нямаше ограничение. После някакъв импотент я ограничи до 150. Италианците кимнаха с глава и пак си караха, както си знаят. Сложиха камери със “ средна скорост“, но и на това му намериха цаката. Някога у нас скоростта по пътищата беше 💯 км/ч. Това беше на предела на колите по онова време. Но нямаше такива катастрофи, защото не знаеш от къде ще изскочи местната забележителност: Маршала в смолянско, Бичето в монтанско, Кире Манивелата( кривото железо) в Кюстендил …..КАТ-капитан Асен Тасков и други съвестни катаджии всяващи ужас сред шофьорите, а не само погнуса и отвращение, като към сегашните. Още първия ден след влизане в сила на новите правила трябваше всички полицаи да са по пешеходните пътеки със свирки в уста и да обясняват новите правила. Ама най- лесно е да се снима, а после- плащай или няма паспорт, книжка или каквото друго ти трябва. Айдушка държава.

          16. Това е пълна глупост дето измислиха вместо да има подвижни камери на кат там е истината занимават се с глупости да стане по лошо.

          17. Ако преди четвърт век, когато трябваше и когато можеше ,беше избесена СДС-Шайката, начело с ДрагалЪФския гърбав Айдук,следващите след тях шайкаджии, мошеници и айдуци нямаше да ни докарат чак до тук. Щяха да си помислят, преди да решават важни , обществено значими въпроси без референдуми .

          18. Човека е прав в много от детайлите които изброява за съжаление ! Има начини има и действащи практики но умишлено или от безхаберие или от тотална некомпетентност не се ползват . Трафика става доста “ неприатен “ . Много от абсурдните решения се взимат от хора които и колело не са карали . Хората които карат по цял ден и с това си хранят семействата ще бъдат изкарани рецидивисти и каквили не . Пожелавам на всички пешеходци , велосипедисти и водачи много приятни емоции по улици , паркове , вело алеи !

          19. Всички наложени правила,глоби,камери с цел да отиват парите ни в ЕС. Робство,тирания не са за нас ! Вдигайте се на въстание братя Българи !!! 🇧🇬👍

          20. Всички нови правила и камери са с цел да отиват парите ни в ЕС.Идеята е да сме заробени тирани .Вдигайте се на въстание братя БЪЛГАРИ !!! 🇧🇬👍

            • Колкото повече несъгласни, толкова повече желаещи да карат бясно, не ви ли се живее бе хора!? Хайде стига сте дрънкали глупости!

          21. Плодовете на цифровизацията попаднали в ръцете на хора с недостатъчен морал, могат да имат убийствени резултати !!!Развитието на технологиите позволява цифрово робство – от тотално следене до пълна обществена и лична зависимост !!!

            • Който не е внимавал в часовете по математика, като види камера и набива спирачки, което няма как да се отрази на средната му скорост освен да предизвика ПТП.

          22. Докога ще ги търпим държавните паразити да ни рекетират с камери за средна скорост триноги,синя зона и още много подобни?! Олигофрените които защитават тиквата и свинята трябва да ги линчуваме публично!Българи,да се съберем всички и да ги изметем!

          23. До кога само коментари! Без съпротива нищо не се получава. Вижте какво се случва в Сърбия и Гърция.

          24. Трябва говедата с дивашки манталитет да се научат на дисциплина ,не ви е виновна държавата нито ,,мафията „виновни за всичко са просташко чалгарските ви мозъци ,които ако не се съобразите с това което иска да направи за вас тази държава ще се размажат някъде по асвалта .А този ,,приятел “ констататор дето е сътворил стйтията да си постави за цел да брой човешките животи спасени след поставянето на камерите .

            • Вярвайте ми братя и истина ви казвам, че всичко е за парата. Нито ще намалят жертвите, нито тия, дето карат надрусани ще се оправят. В повечето случаи това са хора, които след като осерат всичко тука си вдигат чуковете и заминават някъде по света.

          25. В тази мафиотска държава всичко е изродено, и понеже почти няма нормална икономика а само туризъм и земеделие, а триноги и камери както и сини зони са черните каси на Тиквата и Пеевски. Време е всички шофьори,да излезем на масови протести в цялата страна с колите си,да блокираме всички главни пътища.

            • Средната скорост и всички ново увеличени глоби са просто хранилки за бюджета, всичко се дължи на услужливите медий. На отсечката, на която загина Сиана“Бог да я прости, светла и памет“ дори в сухо време е трудно да удържиш автомобила, но според правителството и услужливите медий е виновна скоростта, това е една от многото мантри които се повтарят за да оправдаят действията си за попълване на изкушения бюджет за през Европа

            • Трябва първо да контролират чуждите тираджии и гастербайтери защото редовно те карат без да се съобразяват с никого и с никакви ограничения понеже санкциите са само за българи

            • Трябва първо да контролират чуждите тираджии и гастербайтери защото редовно те карат без да се съобразяват с никого и с никакви ограничения понеже санкциите са само за българи

          26. Не разбрахте ли, че това не е контрол за средна скорост, а вече знаят, кой къде пътува 😉

          27. В мафиотската кочина малкото което се прави има само ЕДНА цел : Доене и стригане за стадото.

            • Яаа, фейсбук зомбитата се събудиха. Никое зомби не предположи, че така ще стане, невъзможно да се шофира по BG магистралите. Та те отдавна са тясни за BG трафика! Дясното платно е неизползваемо то е за трактори, а може и лодки по “ вълните“….. да идват турците, да ни опраят

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions