Search Suggestions
      четвъртък, 27.11.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Ще паднат ли опасните мантинели? Пловдив под напрежение след трагедията на Околовръстното

          След тежкия инцидент, в който загина семейство и по-голямото им дете, а по-малкото оцелява и се бори за живота си, въпросът за безопасността на Околовръстното шосе в Пловдив излезе на преден план. Срещу шофьора на камиона вече има повдигнато обвинение за причиняване на смърт по непредпазливост на трима души.
          В сряда сутринта гневът на гражданите прерасна в кратка блокада на пътя, а към държавата бе отправен категоричен ултиматум: до 10 декември да премахне опасните мантинели.

          - Реклама -

          Полицията засилва контрола – и през деня, и през нощта

          Първите мерки вече са факт. Инспектор Стоян Войников от „Пътна полиция“ – Пловдив обяви в ефира на „Здравей, България“, че Областната дирекция на МВР ще увеличи присъствието на униформени по трасето.

          По думите му ще има засилен контрол през цялото денонощие, тъй като участъкът е силно натоварен, макар статистиката да не показва концентрация на катастрофи, сравнима с други райони в областта.

          Въпреки общото намаление на катастрофите и ранените през последните пет години, данните сочат леко повишение на загиналите – от 4 на 8 души.

          Експерти: Инцидентът беше предвидим, а мантинелите – неправилно поставени

          В студиото на Нова телевизия темата бе обсъдена и от експерта по пътно строителство инж. Ясен Ишев и Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.

          Тодоров беше категоричен:

          Той подчерта, че новата наредба от 2014 г. позволява мантинелите да бъдат преместени след съответната процедура през Института по пътища и мостове – нещо, което е можело да даде „жизнено пространство“ за реакция на шофьорите при инцидент.

          Инж. Ишев допълни, че проблемът е комплексен:

          Проектантите са изпълнили заданието на АПИ, но според експертите именно това задание е оставило пътя твърде тесен. Ишев обясни разликата между „светлинен“ и „динамичен“ габарит, като подчерта, че високите мантинели създават усещане за притискане, което естествено кара шофьорите да бягат към центъра на пътя.

          След тежкия инцидент, в който загина семейство и по-голямото им дете, а по-малкото оцелява и се бори за живота си, въпросът за безопасността на Околовръстното шосе в Пловдив излезе на преден план. Срещу шофьора на камиона вече има повдигнато обвинение за причиняване на смърт по непредпазливост на трима души.
          В сряда сутринта гневът на гражданите прерасна в кратка блокада на пътя, а към държавата бе отправен категоричен ултиматум: до 10 декември да премахне опасните мантинели.

          - Реклама -

          Полицията засилва контрола – и през деня, и през нощта

          Първите мерки вече са факт. Инспектор Стоян Войников от „Пътна полиция“ – Пловдив обяви в ефира на „Здравей, България“, че Областната дирекция на МВР ще увеличи присъствието на униформени по трасето.

          По думите му ще има засилен контрол през цялото денонощие, тъй като участъкът е силно натоварен, макар статистиката да не показва концентрация на катастрофи, сравнима с други райони в областта.

          Въпреки общото намаление на катастрофите и ранените през последните пет години, данните сочат леко повишение на загиналите – от 4 на 8 души.

          Експерти: Инцидентът беше предвидим, а мантинелите – неправилно поставени

          В студиото на Нова телевизия темата бе обсъдена и от експерта по пътно строителство инж. Ясен Ишев и Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.

          Тодоров беше категоричен:

          Той подчерта, че новата наредба от 2014 г. позволява мантинелите да бъдат преместени след съответната процедура през Института по пътища и мостове – нещо, което е можело да даде „жизнено пространство“ за реакция на шофьорите при инцидент.

          Инж. Ишев допълни, че проблемът е комплексен:

          Проектантите са изпълнили заданието на АПИ, но според експертите именно това задание е оставило пътя твърде тесен. Ишев обясни разликата между „светлинен“ и „динамичен“ габарит, като подчерта, че високите мантинели създават усещане за притискане, което естествено кара шофьорите да бягат към центъра на пътя.

          google-news
          Последвайте Евроком в Google News

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Борисов: Изтегляме бюджета

          Лидерът на ГЕРБ, Бойко Борисов съобщи, че бюджетът ще бъде оттеглен. "Оставяме с този от мината година, докато не се постигне споразумение с Тристранката. Дори...

          Костадин Костадинов: „Оставка веднага“ остър коментар за ескалацията на протестите и ролята на партиите

          Лидерът на „Възраждане“ Костадин Костадинов публикува късно вечерта остра позиция във Facebook

          Агенция „Митници“ пуска на търг задържани контрабандни стоки от турската граница

          Агенция „Митници“ обяви търг за продажба на телефони, пердета, строителни материали и множество други артикули, конфискувани при опити за контрабанда на турската граница.

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions