четвъртък, 19.09.24
18.8 C
София
25 C
Пловдив
19.1 C
Варна
Search Suggestions

      Мнение на рали шампион: Неподходящи гуми и висока скорост са причина за катастрофата в Пловдив

      С над 200 км в час е карал 21-годишният Кристиан Екмекчиян във фаталната нощ, когато зверска катастрофа отне неговия и живота на приятелката му и прати други двама младежи в тежко състояние в болница в Пловдив. А гумите на колата му не са били подходящи за условията на пътя, който е бил мокър.

      Това е мнението на рали шампионът Костадин Щерев. Той коментира катастрофата пред Нова тв, но с уточнението, че го прави като автомобилен пилот, а не като експерт.

      „Условията са били страшно неподходящи, било е мокро. Скоростта, според мен, е била над 200 км в час. От мястото на инцидента до първото кръстовище са 100 м, няма никакъв спирачен път, автомобилът е разцепен на две – това означава, че скоростта е била изключително голяма. Експертното ми мнение като пилот е, че гумите не са били изобщо подходящи за дадените условия, момчето е било неподготвено за тази скорост, което напоследък се случва и това е най-голямата грешка като млад шофьор“, коментира Щерев.

      Той даде пример, че ако караме със 100 км/ч минаваме 27 метра за секунда. Ако караме с 200 км/ч минаваме 58-59 метра за 1 секунда. „Реакцията от кръстовището дотук – той е дошъл за под 1 секунда от кръстовището до мястото на инцидента – според мен е нямал абсолютно никакъв шанс за реакция. Мозъкът на нормалния шофьор реагира за 1,2 секунди при дадени условия. Той идва с голяма скорост – докато си помисли, вече е изминал 60 метра и е нямал време за никаква реакция. Гумите не са за тези условия“, допълни рали шампионът.

      Той обясни, че ако трябва да мине с 200 км/ч по този участък при тези условия – мокър път, подготовката му ще е около 2-3 седмици, включително по автомобила – като амортисьори и гуми.

      Прекалено малко е опитът на младия водач. Според мен трябва да се ограничат на младите шофьори мощните автомобили. В началото на 18 г. да се качват на по-малко мощни автомобили. 5 г. е достатъчно за подготовката на един млад шофьор да мине през много трудности, така че да си даде равносметка мощният автомобил какво дава и какво взима, каза още Щерев. И поиска до 23 г. да се ограничат мощностите на младите шофьори.

      Ако Кристиан беше спазил ограничението за движение из града с 50 км/ч и се беше ударил в дърво – за челен удар и това е доста висока скорост, но шансовете да оцелее щяха да са по-големи, допълни рали шампионът.

      Проблемът на кръстовището е, че от едната страна не се вижда какво следва от другата страна на пътя. Момчето е дошло със страшно голяма скорост, колата е олекнала, отлепила се е и е загубила сцепление, той е нямал време да реагира, системите са сработили, но е нямало време да помогнат, дори само са навредили, коментира още Щерев.

      Светофарите на това кръстовище светят само с предупредителен жълт сигнал.

      - Реклама -
      СВЪРЗАНИ НОВИНИ

      ОСТАВИ КОМЕНТАР

      Моля, въведете коментар!
      Моля, въведете името си тук

      - Реклама -

      НАЙ-ЧЕТЕНИ СТАТИИ

      Зареждане...
      - Реклама -

      ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ