Search Suggestions
      понеделник, 15.09.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Мнение на рали шампион: Неподходящи гуми и висока скорост са причина за катастрофата в Пловдив

          С над 200 км в час е карал 21-годишният Кристиан Екмекчиян във фаталната нощ, когато зверска катастрофа отне неговия и живота на приятелката му и прати други двама младежи в тежко състояние в болница в Пловдив. А гумите на колата му не са били подходящи за условията на пътя, който е бил мокър.

          - Реклама -

          Това е мнението на рали шампионът Костадин Щерев. Той коментира катастрофата пред Нова тв, но с уточнението, че го прави като автомобилен пилот, а не като експерт.

          „Условията са били страшно неподходящи, било е мокро. Скоростта, според мен, е била над 200 км в час. От мястото на инцидента до първото кръстовище са 100 м, няма никакъв спирачен път, автомобилът е разцепен на две – това означава, че скоростта е била изключително голяма. Експертното ми мнение като пилот е, че гумите не са били изобщо подходящи за дадените условия, момчето е било неподготвено за тази скорост, което напоследък се случва и това е най-голямата грешка като млад шофьор“, коментира Щерев.

          Той даде пример, че ако караме със 100 км/ч минаваме 27 метра за секунда. Ако караме с 200 км/ч минаваме 58-59 метра за 1 секунда. „Реакцията от кръстовището дотук – той е дошъл за под 1 секунда от кръстовището до мястото на инцидента – според мен е нямал абсолютно никакъв шанс за реакция. Мозъкът на нормалния шофьор реагира за 1,2 секунди при дадени условия. Той идва с голяма скорост – докато си помисли, вече е изминал 60 метра и е нямал време за никаква реакция. Гумите не са за тези условия“, допълни рали шампионът.

          Той обясни, че ако трябва да мине с 200 км/ч по този участък при тези условия – мокър път, подготовката му ще е около 2-3 седмици, включително по автомобила – като амортисьори и гуми.

          Прекалено малко е опитът на младия водач. Според мен трябва да се ограничат на младите шофьори мощните автомобили. В началото на 18 г. да се качват на по-малко мощни автомобили. 5 г. е достатъчно за подготовката на един млад шофьор да мине през много трудности, така че да си даде равносметка мощният автомобил какво дава и какво взима, каза още Щерев. И поиска до 23 г. да се ограничат мощностите на младите шофьори.

          Ако Кристиан беше спазил ограничението за движение из града с 50 км/ч и се беше ударил в дърво – за челен удар и това е доста висока скорост, но шансовете да оцелее щяха да са по-големи, допълни рали шампионът.

          Проблемът на кръстовището е, че от едната страна не се вижда какво следва от другата страна на пътя. Момчето е дошло със страшно голяма скорост, колата е олекнала, отлепила се е и е загубила сцепление, той е нямал време да реагира, системите са сработили, но е нямало време да помогнат, дори само са навредили, коментира още Щерев.

          Светофарите на това кръстовище светят само с предупредителен жълт сигнал.

          С над 200 км в час е карал 21-годишният Кристиан Екмекчиян във фаталната нощ, когато зверска катастрофа отне неговия и живота на приятелката му и прати други двама младежи в тежко състояние в болница в Пловдив. А гумите на колата му не са били подходящи за условията на пътя, който е бил мокър.

          - Реклама -

          Това е мнението на рали шампионът Костадин Щерев. Той коментира катастрофата пред Нова тв, но с уточнението, че го прави като автомобилен пилот, а не като експерт.

          „Условията са били страшно неподходящи, било е мокро. Скоростта, според мен, е била над 200 км в час. От мястото на инцидента до първото кръстовище са 100 м, няма никакъв спирачен път, автомобилът е разцепен на две – това означава, че скоростта е била изключително голяма. Експертното ми мнение като пилот е, че гумите не са били изобщо подходящи за дадените условия, момчето е било неподготвено за тази скорост, което напоследък се случва и това е най-голямата грешка като млад шофьор“, коментира Щерев.

          Той даде пример, че ако караме със 100 км/ч минаваме 27 метра за секунда. Ако караме с 200 км/ч минаваме 58-59 метра за 1 секунда. „Реакцията от кръстовището дотук – той е дошъл за под 1 секунда от кръстовището до мястото на инцидента – според мен е нямал абсолютно никакъв шанс за реакция. Мозъкът на нормалния шофьор реагира за 1,2 секунди при дадени условия. Той идва с голяма скорост – докато си помисли, вече е изминал 60 метра и е нямал време за никаква реакция. Гумите не са за тези условия“, допълни рали шампионът.

          Той обясни, че ако трябва да мине с 200 км/ч по този участък при тези условия – мокър път, подготовката му ще е около 2-3 седмици, включително по автомобила – като амортисьори и гуми.

          Прекалено малко е опитът на младия водач. Според мен трябва да се ограничат на младите шофьори мощните автомобили. В началото на 18 г. да се качват на по-малко мощни автомобили. 5 г. е достатъчно за подготовката на един млад шофьор да мине през много трудности, така че да си даде равносметка мощният автомобил какво дава и какво взима, каза още Щерев. И поиска до 23 г. да се ограничат мощностите на младите шофьори.

          Ако Кристиан беше спазил ограничението за движение из града с 50 км/ч и се беше ударил в дърво – за челен удар и това е доста висока скорост, но шансовете да оцелее щяха да са по-големи, допълни рали шампионът.

          Проблемът на кръстовището е, че от едната страна не се вижда какво следва от другата страна на пътя. Момчето е дошло със страшно голяма скорост, колата е олекнала, отлепила се е и е загубила сцепление, той е нямал време да реагира, системите са сработили, но е нямало време да помогнат, дори само са навредили, коментира още Щерев.

          Светофарите на това кръстовище светят само с предупредителен жълт сигнал.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          БФС реши: Левски и Лудогорец ще бъдат ръководени от български съдия

          Съдийската комисия към Българския футболен съюз отряза мераците на Левски за чуждестранен съдия на дербито с Лудогорец идната седмица. От "сините" поискаха съдии от...

          Хулио Веласкес след първото място на Левски: Нивата е дълга, остава още много до края на шампионата

          Треньорът на Левски Хулио Веласкес остана много доволен от победата над Локомотив София с 2:1 като гост, но призова отборът му да остане здраво...

          Украйна извади на показ военни документи на Русия

          „В украинската презентация на конгреса бяха показани военни документи за армейската служба на нашите състезатели, местоработата им, лагерите

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions