Тези 846 км. магистрали това не са магистрали и всеки, който ги именува и слага пътния знак, че това е магистрала, носи отговорността за жертвите по тези магистрали. Но не може да бъде магистрала, на която повече от 350 км. по износващия слой на асфалта сме констатирали деформации“, каза Богдан Милчев от Институт по пътна безопасност след представяне на доклад за състоянието на аутобаните у нас.
Според пътните експерти по отношение на безопасността по пътищата в страната институциите проявят системна безотговорност.
Инспекцията обхваща периода до 15 декември миналата година.
Установени са множество нарушения на пътната безопасност – липсващи мантинели, липсваща маркировка, неправилно поставени знаци, както и неработеща отводнителна система, която е предпоставка за аквапланинг.
Незабавно трябва да се обезопасят над 350 км автомагистрали поради висок риск от настъпване на тежки катастрофи, категорични бяха от Института по пътна безопасност.