Министерството на регионалното развитие и благоустройството предлага въвеждане на еднодневни винетки за леки автомобили до 3,5 тона, ползващи републиканската пътна мрежа. Това е част от проект за промени в Закона за пътищата, с цел осигуряване на по-голяма мобилност и достъпност. Новата винетка ще бъде алтернатива за водачите, които използват пътищата само за 24 часа. Очаква се предложението да влезе в сила до шест месеца след обнародването му, като цената ѝ ще бъде допълнително определена.
- Реклама -
Проектът предвижда и промени в тол таксите за тежкотоварните автомобили над 3,5 тона. Те ще бъдат диференцирани според екологичните характеристики на превозните средства, включително нивото на CO₂ емисии. Най-замърсяващите камиони ще плащат по-високи такси, докато по-екологичните превозни средства ще получават финансови стимули.
Очаква се мярката да намали замърсяването на въздуха, да подобри общественото здраве и да допринесе за преминаването към нисковъглероден транспорт. Приходите от по-високите такси могат да бъдат насочени към инвестиции в устойчива транспортна инфраструктура.
В шестмесечен срок от влизането в сила на закона ще бъдат актуализирани и таксите за преминаване по републиканската пътна мрежа.
Министерството на регионалното развитие и благоустройството предлага въвеждане на еднодневни винетки за леки автомобили до 3,5 тона, ползващи републиканската пътна мрежа. Това е част от проект за промени в Закона за пътищата, с цел осигуряване на по-голяма мобилност и достъпност. Новата винетка ще бъде алтернатива за водачите, които използват пътищата само за 24 часа. Очаква се предложението да влезе в сила до шест месеца след обнародването му, като цената ѝ ще бъде допълнително определена.
- Реклама -
Проектът предвижда и промени в тол таксите за тежкотоварните автомобили над 3,5 тона. Те ще бъдат диференцирани според екологичните характеристики на превозните средства, включително нивото на CO₂ емисии. Най-замърсяващите камиони ще плащат по-високи такси, докато по-екологичните превозни средства ще получават финансови стимули.
Очаква се мярката да намали замърсяването на въздуха, да подобри общественото здраве и да допринесе за преминаването към нисковъглероден транспорт. Приходите от по-високите такси могат да бъдат насочени към инвестиции в устойчива транспортна инфраструктура.
В шестмесечен срок от влизането в сила на закона ще бъдат актуализирани и таксите за преминаване по републиканската пътна мрежа.