Search Suggestions
      събота, 20.12.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          5 години ни делят от завършването на АМ “Хемус”, според Караджов

          Магистрала „Хемус“ се очаква да бъде завършена през 2027 година, а участъкът до Велико Търново – през 2025 година. Това заяви в Плевен вицепремиерът и министър на регионалното развитие Гроздан Караджов.

          - Реклама -

          Пари за пътища има, коментира той:

          „По „Хемус“ имаме инхаус процедури, които не са направени по най-прецизния от гледна точка на закона начин. В последните четири месеца не е имало плащания, но се надявам в съвсем скоро време да ни дадат този дългочакан доклад юристите за рисковете при различните варианти. Веднага щом се разреши, ще разплатим цялата сума, пари наистина има. Извършваме юридически одит на вариантите, примерно при прекратяване на ин хаус договорите какви рискове носи държавата, дали ще си получим обратно дадените аванси, по които няма изработено абсолютно нищо и дали няма да претърпим допълнителен риск от 15 процента неустойка, както са сключени тези договори. Ако се стигне до някакъв компромисен вариант, то той ще бъде тези договори да станат стриктно строителни договори, където гаранцията изцяло ще се носи от изпълнителите“.

          Магистрала „Хемус“ се очаква да бъде завършена през 2027 година, а участъкът до Велико Търново – през 2025 година. Това заяви в Плевен вицепремиерът и министър на регионалното развитие Гроздан Караджов.

          - Реклама -

          Пари за пътища има, коментира той:

          „По „Хемус“ имаме инхаус процедури, които не са направени по най-прецизния от гледна точка на закона начин. В последните четири месеца не е имало плащания, но се надявам в съвсем скоро време да ни дадат този дългочакан доклад юристите за рисковете при различните варианти. Веднага щом се разреши, ще разплатим цялата сума, пари наистина има. Извършваме юридически одит на вариантите, примерно при прекратяване на ин хаус договорите какви рискове носи държавата, дали ще си получим обратно дадените аванси, по които няма изработено абсолютно нищо и дали няма да претърпим допълнителен риск от 15 процента неустойка, както са сключени тези договори. Ако се стигне до някакъв компромисен вариант, то той ще бъде тези договори да станат стриктно строителни договори, където гаранцията изцяло ще се носи от изпълнителите“.

          google-news
          Последвайте Евроком в Google News

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Предлагат държавата, а не общините, да води регистъра на електрическите тротинетки

          Създаването и поддържането на единен регистър на индивидуалните електрически превозни средства (ИЕПС) и техните собственици да бъде възложено на Държавна агенция „Безопасност на движението...

          Васил Терзиев: Въвеждането на еврото в София ще донесе по-ниски цени на транспорта

          Столичната община е напълно подготвена за приемането на единната европейска валута от 1 януари 2026 г., като преходът няма да доведе до поскъпване на...

          Атанас Зафиров: Участието в правителството бе в интерес на държавата, няма от какво да се срамуваме

          „Ние не се срамуваме за участието си в това правителство. Аз твърдя и го казвам съвсем убедено, че няма никакви забележки към министрите от...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions