Search Suggestions
      събота, 12.07.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Арх. Влади Калинов: На „Струма“ виждаме поредния парадокс – държавата против законите

          „Поредният парадокс за това, че е възможно нещо да се прави от държавата, а да е брутално срещу законите, които искаме всички останали да спазват“, това каза пред БНР арх. Влади Калинов, директор на ДНСК, във връзка с информацията, че отсечката от АМ „Струма“, където се случи тежкият пътен инцидент с македонския автобус, при който загинаха 45 души няма Акт 16.

          - Реклама -

          Той уточни, че Акт 16 не е решение на проблемите със състоянието и качеството на пътя, но всеки обект, подлежащ на строителство, не може да бъде въведен в експлоатация без тази документация:

          „За съжаление държавата си е позволявала такива неща. Вече 14 години този строеж (отсечката от АМ „Струма“ – б.р.) се използва, без да е въведен в експлоатация“, коментира той.

          Той подчерта, че един път не става магистрала само с промяна в маркировката:

          „Когато правиш подобни действия, трябва да изследваш всички параметри на този път – всички завои, дължини на завоите, наклони – хоризонтални и вертикални, напречните профили на пътя, всъщност това е виражът. Ако определим, че този път ще бъде магистрала, това означава, че по сегашните закони там трябва да можем да се движим със 140 км/час. Това не е възможно да се случи при физическите параметри, които този път притежава. При 140 км/ч задължително ще се пребие някой там“. 

          Той посочи, че през 2013 г. е издадено разрешение за увеличение на максималната скорост в този участък и тя от 90 км/ч става 120 км/ч.

          Арх. Калинов подчерта, че качеството на пътната настилка на в участъка е отлично и в момента, но изтъкна, че проблемът е в последващото поддържане:

          „Този път не е поддържан както трябва – маркировки, мантинели и т.н“.

          Арх. Калинов обясни, че, ако сега се издаде Акт 16 на този път, би означавало да започнат сега да текат гаранционните срокове:

          „Ще трябва да се направят законодателни промени от бъдещия парламент, които да уредят този въпрос. За да могат да се регламентират пропуските, които държавата е допуснала“.

          „Поредният парадокс за това, че е възможно нещо да се прави от държавата, а да е брутално срещу законите, които искаме всички останали да спазват“, това каза пред БНР арх. Влади Калинов, директор на ДНСК, във връзка с информацията, че отсечката от АМ „Струма“, където се случи тежкият пътен инцидент с македонския автобус, при който загинаха 45 души няма Акт 16.

          - Реклама -

          Той уточни, че Акт 16 не е решение на проблемите със състоянието и качеството на пътя, но всеки обект, подлежащ на строителство, не може да бъде въведен в експлоатация без тази документация:

          „За съжаление държавата си е позволявала такива неща. Вече 14 години този строеж (отсечката от АМ „Струма“ – б.р.) се използва, без да е въведен в експлоатация“, коментира той.

          Той подчерта, че един път не става магистрала само с промяна в маркировката:

          „Когато правиш подобни действия, трябва да изследваш всички параметри на този път – всички завои, дължини на завоите, наклони – хоризонтални и вертикални, напречните профили на пътя, всъщност това е виражът. Ако определим, че този път ще бъде магистрала, това означава, че по сегашните закони там трябва да можем да се движим със 140 км/час. Това не е възможно да се случи при физическите параметри, които този път притежава. При 140 км/ч задължително ще се пребие някой там“. 

          Той посочи, че през 2013 г. е издадено разрешение за увеличение на максималната скорост в този участък и тя от 90 км/ч става 120 км/ч.

          Арх. Калинов подчерта, че качеството на пътната настилка на в участъка е отлично и в момента, но изтъкна, че проблемът е в последващото поддържане:

          „Този път не е поддържан както трябва – маркировки, мантинели и т.н“.

          Арх. Калинов обясни, че, ако сега се издаде Акт 16 на този път, би означавало да започнат сега да текат гаранционните срокове:

          „Ще трябва да се направят законодателни промени от бъдещия парламент, които да уредят този въпрос. За да могат да се регламентират пропуските, които държавата е допуснала“.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Борисов: Държавата е стабилна и с възходящ хоризонт

          За първи път България има рейтинг от високия инвестиционен клас. Това написа във фейсбук лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов. Европейската рейтингова агенция "Scope Ratings" повиши...

          Станков: Договорът с „Боташ“ е бил излишен и още е

          Договорът с турската държавна компания "Боташ" е бил излишен, когато е сключен и все още е излишен. Това каза енергийният министър Жечо Станков в...

          Желязков: Повишеният кредитен рейтинг е сериозен вот на доверие за българската държава

          Дългосрочният кредитен рейтинг на България вече е от високия инвестиционен клас, какъвто до момента страната ни никога не е имала. Това заяви премиерът Росен...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions