Search Suggestions
      понеделник, 29.12.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Арх. Влади Калинов: На „Струма“ виждаме поредния парадокс – държавата против законите

          „Поредният парадокс за това, че е възможно нещо да се прави от държавата, а да е брутално срещу законите, които искаме всички останали да спазват“, това каза пред БНР арх. Влади Калинов, директор на ДНСК, във връзка с информацията, че отсечката от АМ „Струма“, където се случи тежкият пътен инцидент с македонския автобус, при който загинаха 45 души няма Акт 16.

          - Реклама -

          Той уточни, че Акт 16 не е решение на проблемите със състоянието и качеството на пътя, но всеки обект, подлежащ на строителство, не може да бъде въведен в експлоатация без тази документация:

          „За съжаление държавата си е позволявала такива неща. Вече 14 години този строеж (отсечката от АМ „Струма“ – б.р.) се използва, без да е въведен в експлоатация“, коментира той.

          Той подчерта, че един път не става магистрала само с промяна в маркировката:

          „Когато правиш подобни действия, трябва да изследваш всички параметри на този път – всички завои, дължини на завоите, наклони – хоризонтални и вертикални, напречните профили на пътя, всъщност това е виражът. Ако определим, че този път ще бъде магистрала, това означава, че по сегашните закони там трябва да можем да се движим със 140 км/час. Това не е възможно да се случи при физическите параметри, които този път притежава. При 140 км/ч задължително ще се пребие някой там“. 

          Той посочи, че през 2013 г. е издадено разрешение за увеличение на максималната скорост в този участък и тя от 90 км/ч става 120 км/ч.

          Арх. Калинов подчерта, че качеството на пътната настилка на в участъка е отлично и в момента, но изтъкна, че проблемът е в последващото поддържане:

          „Този път не е поддържан както трябва – маркировки, мантинели и т.н“.

          Арх. Калинов обясни, че, ако сега се издаде Акт 16 на този път, би означавало да започнат сега да текат гаранционните срокове:

          „Ще трябва да се направят законодателни промени от бъдещия парламент, които да уредят този въпрос. За да могат да се регламентират пропуските, които държавата е допуснала“.

          „Поредният парадокс за това, че е възможно нещо да се прави от държавата, а да е брутално срещу законите, които искаме всички останали да спазват“, това каза пред БНР арх. Влади Калинов, директор на ДНСК, във връзка с информацията, че отсечката от АМ „Струма“, където се случи тежкият пътен инцидент с македонския автобус, при който загинаха 45 души няма Акт 16.

          - Реклама -

          Той уточни, че Акт 16 не е решение на проблемите със състоянието и качеството на пътя, но всеки обект, подлежащ на строителство, не може да бъде въведен в експлоатация без тази документация:

          „За съжаление държавата си е позволявала такива неща. Вече 14 години този строеж (отсечката от АМ „Струма“ – б.р.) се използва, без да е въведен в експлоатация“, коментира той.

          Той подчерта, че един път не става магистрала само с промяна в маркировката:

          „Когато правиш подобни действия, трябва да изследваш всички параметри на този път – всички завои, дължини на завоите, наклони – хоризонтални и вертикални, напречните профили на пътя, всъщност това е виражът. Ако определим, че този път ще бъде магистрала, това означава, че по сегашните закони там трябва да можем да се движим със 140 км/час. Това не е възможно да се случи при физическите параметри, които този път притежава. При 140 км/ч задължително ще се пребие някой там“. 

          Той посочи, че през 2013 г. е издадено разрешение за увеличение на максималната скорост в този участък и тя от 90 км/ч става 120 км/ч.

          Арх. Калинов подчерта, че качеството на пътната настилка на в участъка е отлично и в момента, но изтъкна, че проблемът е в последващото поддържане:

          „Този път не е поддържан както трябва – маркировки, мантинели и т.н“.

          Арх. Калинов обясни, че, ако сега се издаде Акт 16 на този път, би означавало да започнат сега да текат гаранционните срокове:

          „Ще трябва да се направят законодателни промени от бъдещия парламент, които да уредят този въпрос. За да могат да се регламентират пропуските, които държавата е допуснала“.

          google-news
          Последвайте Евроком в Google News

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Блокада по границата с Гърция: Затвориха пунктовете „Илинден“ и „Капитан Петко войвода“ за камиони

          Важна информация за шофьорите, пътуващи към границата с Гърция. Заради поредна блокада на гръцките фермери движението на товарни автомобили

          25-годишен футболист почина по време на благотворителен турнир във Видин

          25-годишният футболист на ОФК „Бдин Видин“ Ангел Петров е загубил живота си по време на благотворителен турнир

          Такситата в първите часове на еврото: Оборудвани ли са всички таксита с нови апарати

          Три дни преди приемането на еврото у нас от таксиметровия бранш предупреждават за възможни сериозни проблеми в първите часове на 1 януари.

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions