София 24 °C София 24°C - ясно небе Велико Търново 23 °C Велико Търново 23°C - ясно небе Пловдив 24 °C Пловдив 24°C - ясно небе Варна 22 °C Варна 22°C - предимно ясно Бургас 21 °C Бургас 21°C - предимно ясно

Дебат за кмет на София

Кандидат-кметове представят приоритетите си в студиото на "Делници"

5 годиниИзбори 2019 1 Боряна Райчева

На дебат между кандидати за кмет на София в студиото на "Делници" се поставиха основните приоритети за управление на града. В дебата участваха Петър Клисаров от партия „Пряка демокрация", Младен Младенов от "Национална Републиканска партия", Стефан Иванов от НФСБ, Валери Григоров от "Ние Гражданите" и Николай Дренчев от ПП "Възраждане". Те обсъдиха няколко точки, по които бъдещият кмет на столицата трябва да работи през следащия мандат. ГЛЕДАЙТЕ НА ЖИВО ТУК.

"За новата управленска система знаем, че има две взаимодействия. Когато в процеса на управлението или ако в хода на този 4-годишен мандат излязат нови въпроси, които не са предвидени в предизборния план, народът да може да каже мнението си. Ние говорим за една евтина, бърза и ефективна форма на контрол. Ние смятаме, че администрацията може да бъде изцяло дигитална. Това каза Петър Клисаров от партия „Пряка демокрация" на дебата за местен вот в ефира на "Делници".

"Ще правим паркинги на всеки входна артерия ще има надземен и подземен паркинг. Трябва да пазим и софийската вода, трябва да помислим как да ползваме водата за чистотата на София. Преди години минаваха с цистерни, за да мият улиците на София, за да се чувства чистият въздух", коментира Младен Младенов от "Национална Републиканска партия".

"Липсата на експертиза води до това, че се усвояват едни пари, но не качествено. Следващата стъпка е скорост. Това е скоростта на движението пеша, с велосипед. Не бих сложил още камери, не бих глобявал гражданите. Цялата администрация не трябва да върви към това да се издояват гражданите, а да се работи за тях. Важно е да се подходи с грижа към кварталите, да се обособяват местата там, където е възможно да се строи", каза Николай Дренчев от ПП "Възраждане".

Липса сериозен поглед върху развитието на града. Нещата се правят на парче, за да се затворят очите на гражданите. Първият приоритет в нашата система е превантивни мерки срещу корупцията. Публичен регистър, в който да влизат всички договори, за които не знаем. Вторият е абсолютно внимание на образованието и културата", така пък се изяви Стефан Иванов от НФСБ.

ОТНОСНО ВЪЗДУХА

"Много общи приказки се изговориха относно качеството на въздуха. Да не говорим за завода, който се построи за изгаряне на отпадъци в рамките на града. Искаме да премахнем тези железни кофи по улиците, а да сложим 4 различни контейнера за разделно събиране. Смятаме, че всички заведения и бизнеси, които произвеждат масово отпадъци те трябва да се извозват", коментира Петър Клисаров.

"Въздухът е основно замърсяван от печките на битово гориво. За автомобилите пък има друг вариант. 40 или 50 подлеза или надлеза на София са достатъчни да се изчистят задръстванията в София. Трябва да се намали драстично билетът за градския транспорт - той трябва да бъде 60 или 70ст. Трябва да се даде възможност на българските пенсионери и ученици с личната си карта да пътуват в градския транспорт", каза независимият кандидат за кмет Минчо Христов.

"Имаше проект до 2014 г. за извеждааща инфраструктура, който беше спрян. Чуваме, че сега ще строят "Ломско шосе", а то трябваше да бъде постоено преди 15 години. В момента в центъра на София виждаме, че се изграждат едни небостъргачи, които спират въздушното течение", каза Валери Григоров от "Ние Гражданите".

Това, което може да направим е да чистим улиците активно. Трябва да имаме масов електротранспорт. Трябва да се прецени кои са райони на замърсяване, дали са гетата или заводите. Имаше натиск от страна на държавата относно дизеловите автомобили", обясни Николай Дренчев.

"В София живеят най-богатите хора на България и едва ли цената на билетчето в градския транспорт, а това, че пеша или с кола ще се стигне по-бързо от точка А до точка Б. Аз лично не съм съгласен, че битовото отопление е най-големият замърсител, а смятам, че това са задръстванията и колите", каза Стефан Иванов.