Search Suggestions
      понеделник, 24.11.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          РЕМОНТ НА РЕМОНТА: Почти готов участък на трамвайно трасе ще се строи наново

          Почти готов участък от трамвайното трасе по бул. „Цар Борис III“ бе съборен и строителството започна отначало, заради положен „неподходящ материал.

          - Реклама -

          Работата между спирките „Иван Гешов“, „Лагера“ и „Хиподрума“ беше спряна и изградените основи на стоманобетонния релсов път бяха отстранени.

          Стартирал е ремонт на ремонта, наречен „предизвикана корекция“ в обяснение на сектор „Обществено строителство“ на Столична община.

          На 10 април 2021-ва започна обновяването на трасето и в този участък първо е положено покритие от геотекстил, а отгоре са изсипани стотици тонове баластра.

          Тя е трамбована и валирана с валяци няколко пъти и тогава строителният надзор установява, че не е трябвало да се положи точно този вид геотекстил.

          Строителството в участъка е спряно за шест месеца според общинския съветник Калоян Паргов от БСП.

          През ноември багери започват отново да копаят, за да изгребат трамбованата баластра заедно с грешната подложка, а след това всичко започва отначало.

          Паргов, който е зам.-председател на комисията по транспорт на общинския съвет, отправя писмено питане към кмета Йорданка Фандъкова на 29 ноември – какво е предизвикало ремонта на ремонта и „тази корекция колко струва и кой ще я плати“.

          Отговорът е даден преди няколко дни, на 9 февруари.

          „Корекцията е предизвикана от грешка на фирмата-изпълнител като е вложен неподходящ материал (геотекстил). Указано е да се отстрани и да се замени с необходимия такъв“, обясняват от екипа на столичния кмет.

          Не става ясно защо надзорът не е видял грешния геотекстил преди отгоре му да се изсипят стотици тонове баластра и тя да се трамбова многократно.

          Корекция струва 18 900 лева, твърдят от Столична община, и щяла да е за сметка на изпълнителя.

          Обществената поръчка е на стойност 40.5 млн.лева и е за цялостна подмяна на релсите от Съдебната палата до Княжево с дължина 16 км.

          Поръчката беше спечелена от „ВДХ“ АД, което е новото име на свързваната с Делян Пеевски „Водстрой 98“.

          По този договор обновяването на 1 км излиза 2.53 млн.лева.

          Коригираният участък между спирките „Иван Гешов“, „Лагера“ и „Хиподрума“ е около 1 км.

          Целият ремонт трябва да приключи за две години – на 10 април 2023 г., като дейностите са разделени на два етапа: първият обхваща частта от Съдебната палата до жк „Бъкстон“, а вторият е продължението до Княжево и е планирано да започне тази пролет.

          Почти готов участък от трамвайното трасе по бул. „Цар Борис III“ бе съборен и строителството започна отначало, заради положен „неподходящ материал.

          - Реклама -

          Работата между спирките „Иван Гешов“, „Лагера“ и „Хиподрума“ беше спряна и изградените основи на стоманобетонния релсов път бяха отстранени.

          Стартирал е ремонт на ремонта, наречен „предизвикана корекция“ в обяснение на сектор „Обществено строителство“ на Столична община.

          На 10 април 2021-ва започна обновяването на трасето и в този участък първо е положено покритие от геотекстил, а отгоре са изсипани стотици тонове баластра.

          Тя е трамбована и валирана с валяци няколко пъти и тогава строителният надзор установява, че не е трябвало да се положи точно този вид геотекстил.

          Строителството в участъка е спряно за шест месеца според общинския съветник Калоян Паргов от БСП.

          През ноември багери започват отново да копаят, за да изгребат трамбованата баластра заедно с грешната подложка, а след това всичко започва отначало.

          Паргов, който е зам.-председател на комисията по транспорт на общинския съвет, отправя писмено питане към кмета Йорданка Фандъкова на 29 ноември – какво е предизвикало ремонта на ремонта и „тази корекция колко струва и кой ще я плати“.

          Отговорът е даден преди няколко дни, на 9 февруари.

          „Корекцията е предизвикана от грешка на фирмата-изпълнител като е вложен неподходящ материал (геотекстил). Указано е да се отстрани и да се замени с необходимия такъв“, обясняват от екипа на столичния кмет.

          Не става ясно защо надзорът не е видял грешния геотекстил преди отгоре му да се изсипят стотици тонове баластра и тя да се трамбова многократно.

          Корекция струва 18 900 лева, твърдят от Столична община, и щяла да е за сметка на изпълнителя.

          Обществената поръчка е на стойност 40.5 млн.лева и е за цялостна подмяна на релсите от Съдебната палата до Княжево с дължина 16 км.

          Поръчката беше спечелена от „ВДХ“ АД, което е новото име на свързваната с Делян Пеевски „Водстрой 98“.

          По този договор обновяването на 1 км излиза 2.53 млн.лева.

          Коригираният участък между спирките „Иван Гешов“, „Лагера“ и „Хиподрума“ е около 1 км.

          Целият ремонт трябва да приключи за две години – на 10 април 2023 г., като дейностите са разделени на два етапа: първият обхваща частта от Съдебната палата до жк „Бъкстон“, а вторият е продължението до Княжево и е планирано да започне тази пролет.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Вежди Рашидов: Президентът прави грешка и се държи като политик, вместо като държавник

          Бившият председател на Народното събрание Вежди Рашидов направи обстоен анализ на политическата ситуация в страната по време на гостуването си в предаването „Денят започва...

          Костадин Димитров: Предстои мащабно откриване на улици и булеварди в Пловдив до края на годината

          Кметът на Пловдив Костадин Димитров обяви амбициозен план за завършване на ключови инфраструктурни обекти в града в рамките на следващите месеци. В ефира на...

          ГЕРБ: Няма да подкрепим свалянето на Коцев

          Партията заяви, че няма да позволи името ѝ да бъде използвано за политически „уйдурми“ Изпълнителната комисия на ГЕРБ единодушно реши да помоли своите представители в...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions