Френската група за луксозни стоки Kering съобщи, че приходите ѝ за първото тримесечие са се понижили с 14% до 3,9 млрд. евро (4,4 млрд. долара), тъй като продажбите на водещата ѝ марка Gucci са спаднали още повече.
Kering се опитва да промени ситуацията в Gucci, на която се пада половината от продажбите на групата, но те са спаднали с 24% през първите три месеца на тази година в сравнение със същия период на миналата.
Продажбите на Gucci са надолу 23% през миналата година, което допринесе за резкия спад на нетната печалба до 1,13 млрд. евро за групата, която включва още Yves Saint Laurent, Bottega Veneta и Balenciaga.
„Както и очаквахме, Kering се сблъска с трудно начало на годината“, заяви главният изпълнителен директор Франсоа-Анри Пино.
„Увеличаваме бдителността си, за да се справим с макроикономическите насрещни ветрове, пред които е изправена нашата индустрия, и съм убеден, че ще излезем по-силни от настоящата ситуация“, добави той.
Що се отнася до американските мита, „считаме, че имаме възможност да защитим маржовете си чрез увеличаване на цените“, заяви пред журналисти главният финансов директор Армел Пулу.
„Днес все още има огромна несигурност, така че все още работим по този въпрос“, увери тя.
Дори и наказателните мита да не засегнат директно луксозните стоки, търговската война вероятно ще свие настроенията на потребителите.
Спадът на продажбите в Азиатско-тихоокеанския регион, който е ключов за луксозния сектор, е особено рязък – 25 %.
По-рано тази година Пино изрази увереност, че Kering ще промени положението на Gucci, и разтърси високите етажи на ръководството ѝ.
През март той назначи Демна Гвасалия от марката си Balenciaga за главен дизайнер на Kering на мястото на Сабато де Сарно, който издържа само две години на този пост.
Назначението не успя да задоволи пазарите, като на следващия ден цената на акциите на Kering спадна с 11 %.
Акциите на компанията почти достигнаха 800 евро през 2021 г., но днес затвориха на ниво от 174,94 евро.