„Гражданската отговорност е голям дял от застраховането в България и Румъния. Хората, когато сключват такава застраховка се ръководят единствено от цената. Когато на пазара клиентите се ръководят само от цената, тогава винаги се намира някой, който да подбива цената и по този начин заема голям пазарен дял.“ Това каза в предаването „ЕвроДикоФ“ икономистът Владислав Панев.
Той коментира, че при една от застрахователните компании с най-голям пазарен дял има 90% дял на застраховките „гражданска отговорност“. Панев допълни, че в Румъния през последните 10-15 години е имало компании, които са имали огромен пазарен дял и местната Комисия по финансов надзор им е вземала лиценза.
„Известните компании странят от застраховката „гражданска отговорност“, защото тя е високорискова. Много често плащанията по нея са по-високи от приемания приход, което не си заслужава. Затова те обявяват по-високи цени на своя продукт „гражданска отговорност““, разясни Панев.
Според него това води до възможност чрез по-висока цена да се гарантира някаква печалба и да си осигурят неголям пазарен дял. В тези случаи става абсолютно поносимо компаниите да работят дългосрочно на пазара.
„Гражданската отговорност е голям дял от застраховането в България и Румъния. Хората, когато сключват такава застраховка се ръководят единствено от цената. Когато на пазара клиентите се ръководят само от цената, тогава винаги се намира някой, който да подбива цената и по този начин заема голям пазарен дял.“ Това каза в предаването „ЕвроДикоФ“ икономистът Владислав Панев.
Той коментира, че при една от застрахователните компании с най-голям пазарен дял има 90% дял на застраховките „гражданска отговорност“. Панев допълни, че в Румъния през последните 10-15 години е имало компании, които са имали огромен пазарен дял и местната Комисия по финансов надзор им е вземала лиценза.
„Известните компании странят от застраховката „гражданска отговорност“, защото тя е високорискова. Много често плащанията по нея са по-високи от приемания приход, което не си заслужава. Затова те обявяват по-високи цени на своя продукт „гражданска отговорност““, разясни Панев.
Според него това води до възможност чрез по-висока цена да се гарантира някаква печалба и да си осигурят неголям пазарен дял. В тези случаи става абсолютно поносимо компаниите да работят дългосрочно на пазара.
Във връзка с последната ескалация на напрежението в региона на Близкия изток, Министерство на външните работи препоръчва на българските граждани, които се намират в...