Search Suggestions
      неделя, 21.12.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          АТВ-то, което причина смъртта на Христина: През 2021 г. е на 8100 км, през 2025 г. – на 150 км.

          През последните месеци все по-често ставаме свидетели на инциденти с АТВ-та и електрически тротинетки, някои от които завършват трагично. Въпросът за контрола върху тези превозни средства и изискванията за тяхното управление отново излезе на преден план.

          - Реклама -

          „Контролът при този вид превозни средства е изключително занижен“, коментира пред bTV Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики. Според нея част от тези машини се регистрират като селскостопански, а други – по правилата за мотори или леки автомобили, което създава неясноти и предпоставки за нарушения.

          Русинова посочи като пример АТВ-то, с което беше блъсната и по-късно почина Христина в Слънчев бряг. По данни, събрани чрез платформата на организацията, машината е преминавала технически прегледи с абсурдни несъответствия в показанията на километража. В различни години са отчитани напълно нелогични километри – от 816, през 8100, после до 3137, а през 2025 г. едва 150 километра.

          „Това означава, че регистрационният номер се представя за съвсем друго превозно средство, както предполагаме, че е станало и в конкретния случай“, обясни пътният експерт.

          Съществува система, която сигнализира при подобни несъответствия, но въпреки това, според Русинова, никой не е предприел проверки или санкции спрямо фирмата, поддържаща превозното средство.

          Освен проблемите с контрола, от Европейския център за транспортни политики напомнят и за доклад, който разкри сериозни дефицити по пътната инфраструктура – непочистена растителност, ниско сцепление на асфалта, коловози и странично изтласкване на настилката. „Това прави пътищата още по-опасни и нашето настояване беше тези проблеми да бъдат отстранени, което вече се изпълнява“, уточни Русинова.

          През последните месеци все по-често ставаме свидетели на инциденти с АТВ-та и електрически тротинетки, някои от които завършват трагично. Въпросът за контрола върху тези превозни средства и изискванията за тяхното управление отново излезе на преден план.

          - Реклама -

          „Контролът при този вид превозни средства е изключително занижен“, коментира пред bTV Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики. Според нея част от тези машини се регистрират като селскостопански, а други – по правилата за мотори или леки автомобили, което създава неясноти и предпоставки за нарушения.

          Русинова посочи като пример АТВ-то, с което беше блъсната и по-късно почина Христина в Слънчев бряг. По данни, събрани чрез платформата на организацията, машината е преминавала технически прегледи с абсурдни несъответствия в показанията на километража. В различни години са отчитани напълно нелогични километри – от 816, през 8100, после до 3137, а през 2025 г. едва 150 километра.

          „Това означава, че регистрационният номер се представя за съвсем друго превозно средство, както предполагаме, че е станало и в конкретния случай“, обясни пътният експерт.

          Съществува система, която сигнализира при подобни несъответствия, но въпреки това, според Русинова, никой не е предприел проверки или санкции спрямо фирмата, поддържаща превозното средство.

          Освен проблемите с контрола, от Европейския център за транспортни политики напомнят и за доклад, който разкри сериозни дефицити по пътната инфраструктура – непочистена растителност, ниско сцепление на асфалта, коловози и странично изтласкване на настилката. „Това прави пътищата още по-опасни и нашето настояване беше тези проблеми да бъдат отстранени, което вече се изпълнява“, уточни Русинова.

          google-news
          Последвайте Евроком в Google News

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Ясни са цените на градския транспорт в София след въвеждането на еврото

          Столичани вече имат яснота относно начина, по който ще заплащат за градски транспорт след официалното въвеждане на единната европейска валута. Обявените цени за София...

          Системите на Агенция „Митници“ са готови за работа с евро

          Информационните системи на Агенция „Митници“ вече са успешно адаптирани за работа с единната европейска валута. Дейностите са извършени в съответствие с утвърдения План на...

          Огнян Минчев: Политическата воля за честни избори е по-важна от спора за машините

          Когато е налице истинско желание изборният процес да бъде честен, фокусът не бива да пада върху технологията на гласуване, а върху политическата и административната...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions