Search Suggestions
      петък, 05.09.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          АТВ-то, което причина смъртта на Христина: През 2021 г. е на 8100 км, през 2025 г. – на 150 км.

          През последните месеци все по-често ставаме свидетели на инциденти с АТВ-та и електрически тротинетки, някои от които завършват трагично. Въпросът за контрола върху тези превозни средства и изискванията за тяхното управление отново излезе на преден план.

          - Реклама -

          „Контролът при този вид превозни средства е изключително занижен“, коментира пред bTV Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики. Според нея част от тези машини се регистрират като селскостопански, а други – по правилата за мотори или леки автомобили, което създава неясноти и предпоставки за нарушения.

          Русинова посочи като пример АТВ-то, с което беше блъсната и по-късно почина Христина в Слънчев бряг. По данни, събрани чрез платформата на организацията, машината е преминавала технически прегледи с абсурдни несъответствия в показанията на километража. В различни години са отчитани напълно нелогични километри – от 816, през 8100, после до 3137, а през 2025 г. едва 150 километра.

          „Това означава, че регистрационният номер се представя за съвсем друго превозно средство, както предполагаме, че е станало и в конкретния случай“, обясни пътният експерт.

          Съществува система, която сигнализира при подобни несъответствия, но въпреки това, според Русинова, никой не е предприел проверки или санкции спрямо фирмата, поддържаща превозното средство.

          Освен проблемите с контрола, от Европейския център за транспортни политики напомнят и за доклад, който разкри сериозни дефицити по пътната инфраструктура – непочистена растителност, ниско сцепление на асфалта, коловози и странично изтласкване на настилката. „Това прави пътищата още по-опасни и нашето настояване беше тези проблеми да бъдат отстранени, което вече се изпълнява“, уточни Русинова.

          През последните месеци все по-често ставаме свидетели на инциденти с АТВ-та и електрически тротинетки, някои от които завършват трагично. Въпросът за контрола върху тези превозни средства и изискванията за тяхното управление отново излезе на преден план.

          - Реклама -

          „Контролът при този вид превозни средства е изключително занижен“, коментира пред bTV Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики. Според нея част от тези машини се регистрират като селскостопански, а други – по правилата за мотори или леки автомобили, което създава неясноти и предпоставки за нарушения.

          Русинова посочи като пример АТВ-то, с което беше блъсната и по-късно почина Христина в Слънчев бряг. По данни, събрани чрез платформата на организацията, машината е преминавала технически прегледи с абсурдни несъответствия в показанията на километража. В различни години са отчитани напълно нелогични километри – от 816, през 8100, после до 3137, а през 2025 г. едва 150 километра.

          „Това означава, че регистрационният номер се представя за съвсем друго превозно средство, както предполагаме, че е станало и в конкретния случай“, обясни пътният експерт.

          Съществува система, която сигнализира при подобни несъответствия, но въпреки това, според Русинова, никой не е предприел проверки или санкции спрямо фирмата, поддържаща превозното средство.

          Освен проблемите с контрола, от Европейския център за транспортни политики напомнят и за доклад, който разкри сериозни дефицити по пътната инфраструктура – непочистена растителност, ниско сцепление на асфалта, коловози и странично изтласкване на настилката. „Това прави пътищата още по-опасни и нашето настояване беше тези проблеми да бъдат отстранени, което вече се изпълнява“, уточни Русинова.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Радев: Гулянци е град със сърдечни жители и задружна общност

          Истинският облик на Гулянци са гостоприемните и сърдечни жители на града, както и силната общност, която цени приемствеността, взаимното уважение и със задружни усилия...

          16 години от трагедията с кораба „Илинден“

          На 5 септември 2025 г. се навършват 16 години от потъването на корабчето „Илинден“ в Охридското езеро. По време на инцидента в Македония се...

          Осми протест във Варна в подкрепа на Благомир Коцев

          Десетки граждани отново се събраха пред сградата на Общината във Варна, за да изразят подкрепа към арестувания кмет Благомир Коцев. Това е осмият пореден...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions