Search Suggestions
      вторник, 16.12.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          „Локхийд Мартин“: Произведени са всички F-16 от първата партида за България

          Производството на първата партида изтребители F-16 Block 70 за България и Словакия вече е приключило. Това съобщиха комуникационните представители на компанията производител Lockheed Martin за България.

          - Реклама -

          Самолетите са произведени в завода на компанията в Грийнвил, Южна Каролина, и са преминали окончателната проверка DD250 по програмата за чуждестранни военни продажби на правителството на САЩ.

          Ескадрилата F-16 Block 70 предоставя на България и Словакия възможност да осигуряват националната си противовъздушна отбрана, както и да участват в мисии по въздушно патрулиране на НАТО с модерен изтребител, напълно съвместим със системите на Алианса. Самолетите могат да се свързват директно с инфраструктурата на НАТО и да изпълняват същите мисии, които вече се осъществяват от оператори на F-16 в цяла Европа.

          От Lockheed Martin подчертават, че доставките са ключови за модернизацията на отбраната на двете държави и за привеждането на техните Военновъздушни сили в пълно съответствие с обучението, стандартите и оперативните практики на 29 съюзнически държави. По този начин се увеличава и броят на взаимно съвместимите изтребители, които могат да участват в операции на НАТО.

          F-16 Block 70 е оборудван с радара APG-83 AESA, който има 95% софтуерна и 70% хардуерна съвместимост с радара на F-35, посочват от компанията.

          Самолетът разполага още с конформни резервоари за гориво, модерна цифрова пилотска кабина, експлоатационен живот от 12 000 летателни часа, както и система за автоматично избягване на сблъсък с терена (Auto GCAS).

          Тези системи поддържат пълния спектър от мисии по въздушно патрулиране, противовъздушна отбрана и съвместими учения. С над 700 изтребителя F-16, базирани в Европа, и вече изградена глобална мрежа за поддръжка, България и Словакия получават достъп до утвърдени обучителни програми, логистична подкрепа и широка общност от оператори, което гарантира висока бойна готовност и дългосрочна ефективност.

          На 18 октомври още два български самолета F-16 Block 70 кацнаха в Трета авиационна база в Граф Игнатиево, съобщиха от Министерството на отбраната.

          Той допълни, че с това ще бъде напълно изпълнен първият договор за доставка на осем самолета, което дава оптимизъм за последващото технологично приемане, облитане и въвеждане в експлоатация на новите изтребители през 2026 година.

          Производството на първата партида изтребители F-16 Block 70 за България и Словакия вече е приключило. Това съобщиха комуникационните представители на компанията производител Lockheed Martin за България.

          - Реклама -

          Самолетите са произведени в завода на компанията в Грийнвил, Южна Каролина, и са преминали окончателната проверка DD250 по програмата за чуждестранни военни продажби на правителството на САЩ.

          Ескадрилата F-16 Block 70 предоставя на България и Словакия възможност да осигуряват националната си противовъздушна отбрана, както и да участват в мисии по въздушно патрулиране на НАТО с модерен изтребител, напълно съвместим със системите на Алианса. Самолетите могат да се свързват директно с инфраструктурата на НАТО и да изпълняват същите мисии, които вече се осъществяват от оператори на F-16 в цяла Европа.

          От Lockheed Martin подчертават, че доставките са ключови за модернизацията на отбраната на двете държави и за привеждането на техните Военновъздушни сили в пълно съответствие с обучението, стандартите и оперативните практики на 29 съюзнически държави. По този начин се увеличава и броят на взаимно съвместимите изтребители, които могат да участват в операции на НАТО.

          F-16 Block 70 е оборудван с радара APG-83 AESA, който има 95% софтуерна и 70% хардуерна съвместимост с радара на F-35, посочват от компанията.

          Самолетът разполага още с конформни резервоари за гориво, модерна цифрова пилотска кабина, експлоатационен живот от 12 000 летателни часа, както и система за автоматично избягване на сблъсък с терена (Auto GCAS).

          Тези системи поддържат пълния спектър от мисии по въздушно патрулиране, противовъздушна отбрана и съвместими учения. С над 700 изтребителя F-16, базирани в Европа, и вече изградена глобална мрежа за поддръжка, България и Словакия получават достъп до утвърдени обучителни програми, логистична подкрепа и широка общност от оператори, което гарантира висока бойна готовност и дългосрочна ефективност.

          На 18 октомври още два български самолета F-16 Block 70 кацнаха в Трета авиационна база в Граф Игнатиево, съобщиха от Министерството на отбраната.

          Той допълни, че с това ще бъде напълно изпълнен първият договор за доставка на осем самолета, което дава оптимизъм за последващото технологично приемане, облитане и въвеждане в експлоатация на новите изтребители през 2026 година.

          google-news
          Последвайте Евроком в Google News

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Тръмп ще се обърне към нацията с телевизионно обръщение

          Президентът на САЩ Доналд Тръмп заяви, че ще се обърне към нацията по телевизията в сряда, 17 декември, предаде АФП. В публикация в социалната мрежа...

          Нетаняху призова Запада за твърди действия срещу антисемитизма

          Израелският премиер Бенямин Нетаняху призова западните държави да засилят борбата срещу антисемитизма и да гарантират сигурността на еврейските общности след смъртоносната масова стрелба по...

          Последните F-16 по първия договор пристигнаха в България

          Министърът на отбраната Атанас Запрянов и началникът на отбраната адмирал Емил Ефтимов посрещнаха последните два самолета по първия договор с „Локхийд Мартин Аеронаутикс“ за...

          27 КОМЕНТАРА

          1. Ето ги парите на хората,за пенсии,заплати детски,и по- достоен живот! Срам и резил!Не искам да съм пророк но това нещо май никога няма да полети,а и с тази скъпа подръжка е обречено да си доизгние в хангара!

          2. Ватата реве неудържимо 😂. Музика за ушите ми.
            И се подкрепят едно друго, че стари били самолетите. А преди година, две бяха самолети на хартия, но щом станаха реалност смениха плочата дъртите пендели 😂.

          3. Ruslan Stefanov
            М*да. Затова ли Гърция и Турция СЕГА поръчват точно от този модел? Бива простотия, ама чак толкова не бива. И кого мислиш, че лъжеш бе Шушляк?

            • Yanko Barakov за теб света ще свърши на 01.01.2026. Ама вече фериботи, няма самолети. Единствената ти дестинация е да бягаш през турция за русия. На 01.01.2026 твоята приключва. Краденето изгаря.

              • Румен Филатов Добре. Ти знаеш. Звездите ти нашепват. Добре че си ти да покажеш на всички. Я в кофата бързо.

            • TJ Todorov
              Ти наред ли си бе? Гледам общи приятели имаме. Би следвало да не си глупав. Кой ще даде цялото ноу-хау на китаец?

              • Anna Yanatchkova Ф 16 модел 1970 година няма база на сравнение с МИГ 29 защо даваме пари за тях като за Ф35 а други народи ги получават без пари на предателите времето е дошло няма да им се размине

              • Nikolay Nikolaev
                А бе лъжец. Никога не е имало сделка за дъртите Мигове. Индия имаше, но като видяха как ги попиляха в Украйна и падна сделката. Руската тенекия никой не я иска.

              • Anna Yanatchkova Я върви се прегледай и не говори глупости за материя за която нямаш никакво понятие

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions