Близо 60% от българите подкрепят изучаването на религия в училище и вярват, че това ще допринесе за изграждането на морални ценности у учениците. Това сочат данните от проучване на социологическа агенция „Тренд“.
- Реклама -
Мнозинството от българите (57%) одобрява въвеждането на предмет по религия като част от редовната учебна програма в училищата. Малко над една четвърт (26%) са по-скоро или категорично против. Одобрението е по-ниско от средното сред най-младите и по-високо сред хората над 70 г.
Идеята предметът да бъде съобразен с вярата на учениците (например православните да изучават православие, католиците – католицизъм, а мюсюлманите – ислям) се възприема по-нюансирано – 44% в някаква степен я подкрепят, докато 38% са против.
6 от 10 души са на мнение, че обучението по религия може да допринесе за изграждането на морални ценности у учениците. Това посочват по-често от средното жените и респондентите над 60 г. Близо една четвърт (23%) са на противоположна позиция, като това е най-силно изразено сред хората под 30-годишна възраст.
Проучването, посветено на нагласите спрямо изучаването на религия в училище, е направено по поръчка на вестник „24 часа“. То е реализирано в периода между 10 и 16 март 2025 г. чрез пряко полустандартизирано интервю „лице в лице“ с таблет сред 1020 души на възраст 18+.
Близо 60% от българите подкрепят изучаването на религия в училище и вярват, че това ще допринесе за изграждането на морални ценности у учениците. Това сочат данните от проучване на социологическа агенция „Тренд“.
- Реклама -
Мнозинството от българите (57%) одобрява въвеждането на предмет по религия като част от редовната учебна програма в училищата. Малко над една четвърт (26%) са по-скоро или категорично против. Одобрението е по-ниско от средното сред най-младите и по-високо сред хората над 70 г.
Идеята предметът да бъде съобразен с вярата на учениците (например православните да изучават православие, католиците – католицизъм, а мюсюлманите – ислям) се възприема по-нюансирано – 44% в някаква степен я подкрепят, докато 38% са против.
6 от 10 души са на мнение, че обучението по религия може да допринесе за изграждането на морални ценности у учениците. Това посочват по-често от средното жените и респондентите над 60 г. Близо една четвърт (23%) са на противоположна позиция, като това е най-силно изразено сред хората под 30-годишна възраст.
Проучването, посветено на нагласите спрямо изучаването на религия в училище, е направено по поръчка на вестник „24 часа“. То е реализирано в периода между 10 и 16 март 2025 г. чрез пряко полустандартизирано интервю „лице в лице“ с таблет сред 1020 души на възраст 18+.
В предаването „Контра“ журналистът Недялко Недялков направи емоционален и критичен коментар по адрес на министър Мариан Бачев. Изказването му представлява лична оценка, в която...
"До президентските избори няма да има предсрочни парламентарни такива. От резултата тогава зависи какво ще се случва след това."
Това каза журналистът Александър Симов, който...
ТИР пламна по време на движение на пътя Ямбол – Елхово, съобщиха от полицията. Пострадали няма, а огънят е обхванал само ремаркето на камиона.
Сигналът...
4 КОМЕНТАРА
Адриана Дамянова а вие не подкрепяте ли въвеждането на този предмет в училище?
Адриана Дамянова а вие не подкрепяте ли въвеждането на този предмет в училище?