Search Suggestions
      вторник, 16.12.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Николоски: Дела от Македония и само думи от България за Коридор 8

          Има над 15 писма до България, на които не сме получили отговор. Очевидно е, че те не искат да строят железопътната линия (от Коридор 8). Честно е да се срещнем и да ни го кажат. Фактът, че избягват среща с нас, говори много за съдбата на проекта.

          Това заяви вицепремиерът и министър на транспорта на Северна Македония Александър Николоски в интервю за „360 степени“ по MRT.

          - Реклама -

          Николоски бе попитан: „Вярно ли е, че са ви изпратили проект на договор преди три месеца?“ И отговори: „И е вярно, че веднага го разгледахме на правителствено заседание и сформирахме работен орган на възможно най-високо ниво. Премиерът все още не е член на работната група. Там сме аз, Тимчо Муцунски като министър на външните работи, Гордана Кочоска като министър на финансите и Синиша Йовановски като директор на железниците.“

          Според Николоски има спорни елементи в документа. „Нормално е да има, трябва да седнем и да поговорим. И ние казваме: благодарим ви, че ни предоставихте това, въпреки че е имало предишни срещи, но те ги прекъснаха. Ето една работна група от наша страна, няма по-високо ниво от това. Сформирайте и вие работна група, каквато искате, нека седнем, ще свършим работата за един ден. Но като се има предвид, че ние не сядаме, защото те не искат да сядаме, тогава не можем да си свършим работата. Нека повторя: ако българската страна иска да построи железопътна линия, ще има железопътна линия и тя ще бъде построена. Какви са делата, какви са думите? Подобни провокативни изявления от българска страна са думи, а действията са, че София – Перник няма да бъде реконструирана, защото парите са пренасочени и ще бъдат инвестирани в София – Бургас, а Македония в момента е единствената държава, която строи железопътна линия по Коридор 8“, каза той.

          Николоски повтори позицията на македонското правителство, че то не иска да инвестира в железопътна линия, която завършва в тунел. Проблемът, според него, е че „България е решила да не възстанови железопътната линия от София до Перник, нито от Перник до Гюешево във втората фаза.“

          „В момента пуснахме в експлоатация един участък от железопътната линия през януари, сега строим втория участък от железопътната линия. България не строи нищо, Албания не строи нищо. За съжаление, защото е в наш интерес това да бъде завършено“, продължи Николоски.

          „Не ни е нужна железопътна линия от Скопие до Крива Паланка. Отворихме скоростна магистрала, тя е в отлично състояние и можете да стигнете до там сравнително бързо. Нужна ни е железопътна линия до София и Черно море, каквато за съжаление в момента не съществува“, каза още той.

          Има над 15 писма до България, на които не сме получили отговор. Очевидно е, че те не искат да строят железопътната линия (от Коридор 8). Честно е да се срещнем и да ни го кажат. Фактът, че избягват среща с нас, говори много за съдбата на проекта.

          Това заяви вицепремиерът и министър на транспорта на Северна Македония Александър Николоски в интервю за „360 степени“ по MRT.

          - Реклама -

          Николоски бе попитан: „Вярно ли е, че са ви изпратили проект на договор преди три месеца?“ И отговори: „И е вярно, че веднага го разгледахме на правителствено заседание и сформирахме работен орган на възможно най-високо ниво. Премиерът все още не е член на работната група. Там сме аз, Тимчо Муцунски като министър на външните работи, Гордана Кочоска като министър на финансите и Синиша Йовановски като директор на железниците.“

          Според Николоски има спорни елементи в документа. „Нормално е да има, трябва да седнем и да поговорим. И ние казваме: благодарим ви, че ни предоставихте това, въпреки че е имало предишни срещи, но те ги прекъснаха. Ето една работна група от наша страна, няма по-високо ниво от това. Сформирайте и вие работна група, каквато искате, нека седнем, ще свършим работата за един ден. Но като се има предвид, че ние не сядаме, защото те не искат да сядаме, тогава не можем да си свършим работата. Нека повторя: ако българската страна иска да построи железопътна линия, ще има железопътна линия и тя ще бъде построена. Какви са делата, какви са думите? Подобни провокативни изявления от българска страна са думи, а действията са, че София – Перник няма да бъде реконструирана, защото парите са пренасочени и ще бъдат инвестирани в София – Бургас, а Македония в момента е единствената държава, която строи железопътна линия по Коридор 8“, каза той.

          Николоски повтори позицията на македонското правителство, че то не иска да инвестира в железопътна линия, която завършва в тунел. Проблемът, според него, е че „България е решила да не възстанови железопътната линия от София до Перник, нито от Перник до Гюешево във втората фаза.“

          „В момента пуснахме в експлоатация един участък от железопътната линия през януари, сега строим втория участък от железопътната линия. България не строи нищо, Албания не строи нищо. За съжаление, защото е в наш интерес това да бъде завършено“, продължи Николоски.

          „Не ни е нужна железопътна линия от Скопие до Крива Паланка. Отворихме скоростна магистрала, тя е в отлично състояние и можете да стигнете до там сравнително бързо. Нужна ни е железопътна линия до София и Черно море, каквато за съжаление в момента не съществува“, каза още той.

          google-news
          Последвайте Евроком в Google News

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Държавният прокурор на Северна Македония подаде оставка минути преди гласуването за уволнението му

          Държавният прокурор на Република Северна Македония Люпчо Коцевски официално се оттегли от поста си, изпреварвайки насроченото парламентарно заседание, на което депутатите трябваше да гласуват...

          Белгия отново блокираха плана на ЕК за руските активи преди срещата на върха

          Белгия категорично отхвърли предложените от Европейската комисия (ЕК) отстъпки, целящи деблокирането на заем от 210 милиарда евро за Украйна. Финансирането трябваше да бъде обезпечено...

          Скандал с дипломати: ЕЦТП обвини посланичките на Франция и Германия в намеса в съдебната власт

          Европейският център за транспортни политики (ЕЦТП) отправи остри критики и официални писма до посолствата на Франция и Германия в България. Поводът за реакцията на...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions