Search Suggestions
      петък, 07.11.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Пилотът на „Еър Индия“ нарочно е убил 260 души ? (Видео)

          Пилотът на катастрофиралия самолет на „Еър Индия“, капитан Сумийт Сабхарвал, е имал проблеми с психичното си здраве — това показват първите данни от разследването на трагедията, при която загинаха 260 души.

          - Реклама -

          Сабхарвал, опитен пилот с над 8200 летателни часа, е управлявал „Боинг 787 Дриймлайнър“, когато самолетът се разби малко след излитане на 12 юни. В катастрофата загиват 241 души на борда и още 19 на земята.


          Смущаващи детайли за полета

          Разследването сочи, че секунди след излитането два превключвателя за гориво в пилотската кабина са били изключени, което е довело до фатална загуба на мощност. „Пилотите трябва да повдигнат превключвателите, преди да ги променят — те не са обикновени бутони, които могат да бъдат случайно изключени“, коментира капитан Мохан Ранганатан, експерт по авиационна безопасност.

          Записите от черната кутия показват, че един от пилотите е попитал другия защо е прекъснал горивото, но последният е отговорил, че не го е правил. Вторият пилот, 28-годишният Клайв Кундер, е имал над 3400 летателни часа.


          Въпрос за умишлено действие

          Ранганатан не изключва версията за умишлено изключване. „Нищо друго не би обяснило защо и двата превключвателя са били преместени в положение „изключено“ веднага след излитане — това е направено умишлено“, твърди той.

          Няколко пилоти на „Еър Индия“ също са потвърдили, че Сабхарвал е имал психически проблеми през последните години и често е ползвал болничен след лични трагедии, включително смъртта на майка си. Все пак авиокомпанията твърди, че пилотът е бил „медицински годен“ за полети.


          Семействата на жертвите отричат версията

          Роднини на загиналите обвиняват „Еър Индия“ и властите в опит да прехвърлят вината изцяло върху пилотите. „Този доклад е прикритие — искат да обвинят загиналите, които не могат да се защитят“, казва Амин Сидики, загубил свои близки в катастрофата.


          Възможна техническа неизправност

          Случаят повдига въпроси и за възможен дефект. През 2018 г. FAA е предупредила, че в някои самолети „Боинг 737“ са открити превключватели за гориво без заключващ механизъм, което би могло да позволи неволно изключване. Препоръката обаче е била само препоръчителна, а не задължителна — „Еър Индия“ твърди, че не е извършвала проверки по бюлетина.


          Какво предстои

          Ключов въпрос остава дали трагедията е резултат от умишлено действие на пилота, човешка грешка или техническа неизправност, която е могла да бъде предотвратена.
          Разследванията продължават, докато близките на жертвите настояват за пълна прозрачност.

          Пилотът на катастрофиралия самолет на „Еър Индия“, капитан Сумийт Сабхарвал, е имал проблеми с психичното си здраве — това показват първите данни от разследването на трагедията, при която загинаха 260 души.

          - Реклама -

          Сабхарвал, опитен пилот с над 8200 летателни часа, е управлявал „Боинг 787 Дриймлайнър“, когато самолетът се разби малко след излитане на 12 юни. В катастрофата загиват 241 души на борда и още 19 на земята.


          Смущаващи детайли за полета

          Разследването сочи, че секунди след излитането два превключвателя за гориво в пилотската кабина са били изключени, което е довело до фатална загуба на мощност. „Пилотите трябва да повдигнат превключвателите, преди да ги променят — те не са обикновени бутони, които могат да бъдат случайно изключени“, коментира капитан Мохан Ранганатан, експерт по авиационна безопасност.

          Записите от черната кутия показват, че един от пилотите е попитал другия защо е прекъснал горивото, но последният е отговорил, че не го е правил. Вторият пилот, 28-годишният Клайв Кундер, е имал над 3400 летателни часа.


          Въпрос за умишлено действие

          Ранганатан не изключва версията за умишлено изключване. „Нищо друго не би обяснило защо и двата превключвателя са били преместени в положение „изключено“ веднага след излитане — това е направено умишлено“, твърди той.

          Няколко пилоти на „Еър Индия“ също са потвърдили, че Сабхарвал е имал психически проблеми през последните години и често е ползвал болничен след лични трагедии, включително смъртта на майка си. Все пак авиокомпанията твърди, че пилотът е бил „медицински годен“ за полети.


          Семействата на жертвите отричат версията

          Роднини на загиналите обвиняват „Еър Индия“ и властите в опит да прехвърлят вината изцяло върху пилотите. „Този доклад е прикритие — искат да обвинят загиналите, които не могат да се защитят“, казва Амин Сидики, загубил свои близки в катастрофата.


          Възможна техническа неизправност

          Случаят повдига въпроси и за възможен дефект. През 2018 г. FAA е предупредила, че в някои самолети „Боинг 737“ са открити превключватели за гориво без заключващ механизъм, което би могло да позволи неволно изключване. Препоръката обаче е била само препоръчителна, а не задължителна — „Еър Индия“ твърди, че не е извършвала проверки по бюлетина.


          Какво предстои

          Ключов въпрос остава дали трагедията е резултат от умишлено действие на пилота, човешка грешка или техническа неизправност, която е могла да бъде предотвратена.
          Разследванията продължават, докато близките на жертвите настояват за пълна прозрачност.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Освободиха танкера, завзет от пирати край Сомалия

          Силите на Европейския съюз за борба с пиратството освободиха днес търговския кораб "Хелас Афродита", плаващ под малтийски флаг.

          Акционерите на „Тесла“ одобриха рекорден компенсационен пакет за Илон Мъск

          С мнозинство от над 75% акционерите на „Тесла“ одобриха рекорден пакет за възнаграждение на главния изпълнителен директор Илон Мъск, чиято стойност може да достигне...

          Китайски медии: Украински радикали се опитват да създадат нов враг в лицето на Пекин

          Нова посока в информационната война е насочена срещу Китай от страна на украински ултранационалисти, коментира блогът „Говори Лю Джъ“ в китайската платформа Tencent. Според публикацията,...

          3 КОМЕНТАРА

          1. Изчакайте официалния доклад който при инциденти със самолети излиза след години това са предварителни данни от доказателствата до сега нищо не означават по принцип е най лесно да хвърляш кал по хора които не могат да се защитят вече ✌️

          2. Не мога да повярвам! Четох някъде, че няколко месеца му остават, за да се пенсионира и да се грижи за баща си

          3. Не вярвам да е така.Искат да отхвърлят вината за технически проблем към загиналите пилоти.

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions