Върховният административен съд (ВАС) обяви за незаконосъобразна Наредбата за условията и реда за провеждане на граничен здравен контрол, приета през 2006 г., като основният мотив е, че проектът ѝ не е бил публикуван за обществено обсъждане.
- Реклама -
Според решението на върховните магистрати при приемането на наредбата са допуснати съществени нарушения на административнопроизводствените правила. Те посочват, че документът е издаден в нарушение на чл. 2а от Закона за нормативните актове, според който проектът трябва да бъде публикуван най-малко 30 дни преди издаването на нормативния акт. Липсата на това публикуване е в разрез с принципите на съгласуваност, стабилност, откритост, предвидимост, прозрачност и обоснованост.
Съдът отбелязва още, че при приемането на наредбата не е извършено уведомяване на лицата, за които възникват задължения или ограничения в резултат на нейното прилагане. Проектът не е бил изпратен до представителни организации на заинтересованите страни, не е публикуван в медиите или в интернет, нито е оповестен по друг подходящ начин. По този начин гражданите и организациите не са имали възможност в едномесечен срок да направят предложения и възражения пред компетентния орган.
На база на тези констатации ВАС приема, че наредбата е издадена в нарушение на чл.146, т.3 от Административнопроцесуалния кодекс – поради съществени нарушения на административнопроизводствените правила, предвидени в вече отменения чл.2а от ЗНА.
Поради това съдът постановява, че оспореният подзаконов нормативен акт следва да бъде отменен.
Решението подлежи на обжалване пред петчленен състав на ВАС.
Върховният административен съд (ВАС) обяви за незаконосъобразна Наредбата за условията и реда за провеждане на граничен здравен контрол, приета през 2006 г., като основният мотив е, че проектът ѝ не е бил публикуван за обществено обсъждане.
- Реклама -
Според решението на върховните магистрати при приемането на наредбата са допуснати съществени нарушения на административнопроизводствените правила. Те посочват, че документът е издаден в нарушение на чл. 2а от Закона за нормативните актове, според който проектът трябва да бъде публикуван най-малко 30 дни преди издаването на нормативния акт. Липсата на това публикуване е в разрез с принципите на съгласуваност, стабилност, откритост, предвидимост, прозрачност и обоснованост.
Съдът отбелязва още, че при приемането на наредбата не е извършено уведомяване на лицата, за които възникват задължения или ограничения в резултат на нейното прилагане. Проектът не е бил изпратен до представителни организации на заинтересованите страни, не е публикуван в медиите или в интернет, нито е оповестен по друг подходящ начин. По този начин гражданите и организациите не са имали възможност в едномесечен срок да направят предложения и възражения пред компетентния орган.
На база на тези констатации ВАС приема, че наредбата е издадена в нарушение на чл.146, т.3 от Административнопроцесуалния кодекс – поради съществени нарушения на административнопроизводствените правила, предвидени в вече отменения чл.2а от ЗНА.
Поради това съдът постановява, че оспореният подзаконов нормативен акт следва да бъде отменен.
Решението подлежи на обжалване пред петчленен състав на ВАС.
"Лишаването от собствена валута е лишаване от национален суверенитет."
Това каза адвокат Румяна Ченалова, която беше гост в предаването "Делници" с водещ Николай Колев.
Ченалова...