Search Suggestions
      Search Suggestions

          Тениски Nike, хендмейд изделия и техника са най-купуваните подаръци тази Коледа

          Коледните празници вече са зад гърба. И макар ни предстоят още пиршества във върволицата от именни дни през новата година, време е да направим кратка равносметка за това колко похарчихме по време на подготовката за Рождество Христово. Според проучване най-често срещаните подаръци в кошницата на българския потребител са хендмейд изделията. Те са следвани от спортни стоки, като при тях преобладава марката Nike и най-интересното е, че сме избирали всякакви продукти, включително и летни. Любопитно е, че българите са подарявали нетрадиционни за сезона артикули като мъжки спортни тениски Nike, летни шапки и дамски клинове за тичане. Причината според анализаторите е не толкова наличието на промоция на продукти извън актуалната линия на марката, а все по-осезаемият интерес към активния начин на живот.

          Освен тениски Nike, в потребителската кошница на българите тази година присъстват доста убедително и персонализираните подаръци. Немалко сред нас са подарявали хендмейд изделия. Тук играе роля популярността на коледните базари, които въпреки ограниченията бележат завидни резултати в няколко български града. Според проучванията нашенци са избирали хендмейд подаръци на ниска цена, но в изобилие. Идеята им е била да се сместят в ограничен бюджет, но въпреки това да зарадват максимално повече близки с малки, но символични изненади. Ръчната изработка, между другото, у нас все по-често се избира за идея за оригинален подарък. Нашенци споделят, че мейнстрийм изненадите вече са отживелица и хората се радват повече на уникалната изработка и на уникалната визия, отколкото да стойността на продукта или неговото предназначение. Символичните подаръци с кауза са особено популярни по Коледа. Те често са избирани за дребни изненади за колегите и служителите в офиса. Има и, макар и малък, процент от българи, които пък предпочитат лично да изработят – макар и аматьорски – подаръци за близките под формата на хендмейд коледна украса.

          Техниката е следващият най-често избиран подарък у нас за Коледа. Тя преобладава в графа „луксозни изненади“ и се предпочита от заможните българи. Сериозно се вижда и тенденцията сред тях да избират „умни подаръци“, тоест джаджи от ново поколение. Най-често такива изненади са поднасяни на членове на семейството. Сред традиционните стоки от сектор техника за подарък топ идеи си остават уредите от изминалите години – телевизори, конзоли, уреди за готвене, както и уреди за лична хигиена като електрически четки, стилизиращи продукти за коса (сешоари, преси и маши) и други.

          Специалистите са на мнение, че въпреки наличната инфлация и поскъпването на цените на редица продукти от първа необходимост, главно храна, по празниците, средностатистически българинът е похарчил приблизително същата сума за подаръци, която я похарчил миналата година. Разликата идва отново в количеството на закупените продукти, което се повишава за сметка на тенденцията да се купуват скъпи и луксозни подаръци.

          А ето и още статистики. Над 80% от българите са прекарали Коледа в собствените си жилища или поне в същото населено място. Според направените проучвания едва 1% е пътувал в чужбина за празниците, като разбира се, причината за това са въведените Ковид-19 ограничения и затворените граници в редица страни. По данни над 70% от българите са избрали да спазят традициите по време на коледните празници, а 10% са заявили, че на трапезата на Бъдни Вечер са сервирали и ястия, съдържащи месо и млечни продукти. По отношение на емоционалната част на празника, за 60% от анкетираните българи по-важно е да прекарат времето около Коледа с близките си, отколкото да празнуват на изискани и луксозни, а дори и екзотични места. И тук причината се корени в Ковид-19 пандемията, която ограничи ежедневните ни контакти, включително и с най-близките през последните две години.

          По-различно стоят нещата с Новогодишната нощ. Според независими проучвания на 31 декември около 40% от българите предпочитат да празнуват извън дома си. Най-често те избират варианта за събирания с приятели, отколкото със семейството. Доста нашумяло е и вариантът с двудневните пътувания с нощувка и новогодишна трапеза, но отново в рамките на страната. Българите, които смятат да си останат у дома и да пропуснат шумните веселия, са едва 7%. Голям обаче е броят на нашенци, заявил, че тази година не смята да използва никаква пиротехника в новогодишната нощ. Напомняме, че в редица български градове на административно местно ниво имаше кампании за забрана на използване на пиратки и фойерверки. В някои градове наличните средства за пиротехника на централните площади дори бяха дарени за благотворителна кауза.

          Източник: Lotus Sport

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          Сайтът е защитен от reCAPTCHA и Политиката за Поверителност и Общи Условия на Google са приложени.

          Search Suggestions
              Search Suggestions