ДАИ вече не смята неизправните след Годишен технически преглед (ГТП) автомобили за опасни. Това информира Малинка Бондаренко от Съюза на автомобилистите в България. Това е едно от обещанията, които транспортният министър Георги Гвоздейков даде в отговор на недоволството, че колите минават прегледите по-трудно, предаде БНР.
Малинка Бондаренко от Съюза на автомобилистите в България каза, че промяната е от началото на тази седмица.
„Вече замерванията не са в категорията „опасни“, защото ако те влизаха в категорията „опасни“, те трябваше да бъдат спирани от движение, а не в 14-дневен срок.. Променили са системата и вече не са като „опасни“.
Така сега всеки неизправен автомобил излиза с бележката за „значителни“ опасности, става ясно от думите на Бондаренко. Но това дава възможност на собствените им да ги отстранят в за сега определения 14 дневен срок:
„Просто успокояваме хората, за да няма напрежение, но това не им решава проблема. Техният проблем е по автомобил“.
Малинка Бондаренко не посочи как промяната е станала преди работната група да се е произнесла. Но посочи, че след неуспешния ГТП собственикът ще има право да шофира автомобила си само, за да го закара в сервиз. Бондаренко предупреди, че ако след неуспешния преглед има инцидент, е възможно застрахователите да не признаят щетите.
В края на юли, в първата седмица след пълната дигитализация на прегледите, беше отчетен незначителен процент недопуснати коли по пътищата. Броят на колите с „леки несъответствия“ също не бе голям.
Предлагам заедно със списъка на „опасните“коли, да се представи и списъка на коли и водачи УБИЙЦИ.
Нека да е ясно, кой е по-опасен. Дали стара кола с „лоши“ емисии, или мамини деца с скъпи коли.
Аз съм 50 години зад волана и мога да разказвам мнооого.