Катастрофата на Boeing 787-8 на Air India в Ахмедабад, при която загинаха над 270 души, се разглежда като една от най-тежките авиационни трагедии за последното десетилетие. Според първоначални данни и видеозаписи, самолетът е загубил мощност малко след излитането си, като се е издигнал едва на около 450 фута преди да се разбие.
- Реклама -
Най-вероятна причина: загуба на тяга от двата двигателя
Източници на The Times посочват, че и двата двигателя GEnx на General Electric са намалили тягата, което е довело до неспособност на самолета да набере височина.
Точната причина за тази „изключително рядка“ двойна загуба на мощност все още не е установена.
Индийската дирекция за гражданска авиация (DGCA) започна спешни инспекции на горивните системи, електрониката и контролните модули на всички Boeing 787 в страната.
Самолетът, с 242 души на борда, е трябвало да лети за летище Гетуик (Великобритания), но се е разбил секунди след излитане, удряйки сгради и избухвайки в пламъци.
Пилотът – капитан Сабхарвал (55 г.), с над 8200 летателни часа, е насочил самолета към тревна площ, избягвайки жилищен блок и потенциално стотици допълнителни жертви.
Свидетели от района го нарекоха герой:
„Той ни спаси. Ако самолетът беше паднал върху нашия блок, сега нямаше да сме живи“, казва местна жителка.
„Сградата се тресеше, имаше огън и дим, но благодарение на него сме живи“, допълва друга.
Последствия и разследване
ДНК тестове вече са идентифицирали 80 от жертвите.
Провеждат се погребения в Ахмедабад, докато властите предават телата на семействата.
Инцидентът е най-смъртоносният с Dreamliner и един от най-сериозните за Boeing след серията кризи със 737 MAX.
Индийска астроложка твърди, че е предсказала катастрофата седмица преди инцидента, което предизвика сериозен интерес в местните медии.
Очаква се окончателният доклад от разследването да изясни дали техническа неизправност, човешка грешка или външен фактор е причинил трагедията.
Катастрофата на Boeing 787-8 на Air India в Ахмедабад, при която загинаха над 270 души, се разглежда като една от най-тежките авиационни трагедии за последното десетилетие. Според първоначални данни и видеозаписи, самолетът е загубил мощност малко след излитането си, като се е издигнал едва на около 450 фута преди да се разбие.
- Реклама -
Най-вероятна причина: загуба на тяга от двата двигателя
Източници на The Times посочват, че и двата двигателя GEnx на General Electric са намалили тягата, което е довело до неспособност на самолета да набере височина.
Точната причина за тази „изключително рядка“ двойна загуба на мощност все още не е установена.
Индийската дирекция за гражданска авиация (DGCA) започна спешни инспекции на горивните системи, електрониката и контролните модули на всички Boeing 787 в страната.
Самолетът, с 242 души на борда, е трябвало да лети за летище Гетуик (Великобритания), но се е разбил секунди след излитане, удряйки сгради и избухвайки в пламъци.
Пилотът – капитан Сабхарвал (55 г.), с над 8200 летателни часа, е насочил самолета към тревна площ, избягвайки жилищен блок и потенциално стотици допълнителни жертви.
Свидетели от района го нарекоха герой:
„Той ни спаси. Ако самолетът беше паднал върху нашия блок, сега нямаше да сме живи“, казва местна жителка.
„Сградата се тресеше, имаше огън и дим, но благодарение на него сме живи“, допълва друга.
Последствия и разследване
ДНК тестове вече са идентифицирали 80 от жертвите.
Провеждат се погребения в Ахмедабад, докато властите предават телата на семействата.
Инцидентът е най-смъртоносният с Dreamliner и един от най-сериозните за Boeing след серията кризи със 737 MAX.
Американската ударна група, начело със самолетоносача USS Nimitz, е напуснала Южнокитайско море и се насочва към Близкия изток, съобщиха официални източници от Пентагона. Решението...
Атентат ,някой е помогнал точно в общежитието да падне за да има повече жертви.Този оцелелия малко съмнителен ,дали изобщо е бил в самолета .Не вярвам на тия версии ,които пишат .Джагалите не прощават ,камикадзетата също
Стига глупости не са пуснали задкрилките
Атентат ,някой е помогнал точно в общежитието да падне за да има повече жертви.Този оцелелия малко съмнителен ,дали изобщо е бил в самолета .Не вярвам на тия версии ,които пишат .Джагалите не прощават ,камикадзетата също
Много булгарски градове в Булгаристан заприличаха на арабски и сигански! Булгар и пет стотинки не дава какво се случва тук и сега!
Асен Алеков що за тъп коментар,кви араби те гонят под тая публикация