Дигитална спецакция стартира срещу претоварените тирове, които често разрушават асфалта, правят коловози и предизвикват задръствания при изкачвания или дълги изпреварвания по магистралите. Тол системата вече следи автоматично камионите за претоварване, като новата ѝ функция позволява претегляне по време на движение на всички превозни средства с маса над 3,5 тона.
В момента 10 портални рамки са сертифицирани и оборудвани с калибрирани измервателни устройства, разположени на най-натоварените пътни участъци в страната.
„Нарушенията се отразяват моментално в системата. Имаме мобилни екипи в зоните около граничните пунктове – особено по вътрешните шенгенски граници. Така че, ако даден водач навлезе в България с претоварен камион, преди да напусне страната, той вече ще бъде санкциониран“, обясни в ефира на „Здравей, България“Красимир Чакъров, началник на сектор „Контрол и правоприлагане“ в Националното тол управление.
Той уточни, че сензорите за измерване са вградени директно в асфалта, а контролът се извършва в реално време – на 10 контролни точки по основни транспортни артерии.
„Ако е български камион, системата го селектира и до края на деня се издава електронен фиш. Ако бъде спрян на място, водачът може да заплати компенсаторна такса от 1200 лева, което го освобождава от административна отговорност. При първо нарушение глобата е 3000 лева, а при повторно – 4000“, поясни Чакъров.
Чуждестранните водачи с претоварени тирове ще бъдат глобявани още на територията на страната, преди да напуснат България.
По думите му, още по време на тестовия режим на системата на 14 октомври са засечени 460 нарушения, а ден по-късно, при старта на реалния контрол – 314, което представлява спад от около 30–33%.
Дигитална спецакция стартира срещу претоварените тирове, които често разрушават асфалта, правят коловози и предизвикват задръствания при изкачвания или дълги изпреварвания по магистралите. Тол системата вече следи автоматично камионите за претоварване, като новата ѝ функция позволява претегляне по време на движение на всички превозни средства с маса над 3,5 тона.
В момента 10 портални рамки са сертифицирани и оборудвани с калибрирани измервателни устройства, разположени на най-натоварените пътни участъци в страната.
„Нарушенията се отразяват моментално в системата. Имаме мобилни екипи в зоните около граничните пунктове – особено по вътрешните шенгенски граници. Така че, ако даден водач навлезе в България с претоварен камион, преди да напусне страната, той вече ще бъде санкциониран“, обясни в ефира на „Здравей, България“Красимир Чакъров, началник на сектор „Контрол и правоприлагане“ в Националното тол управление.
Той уточни, че сензорите за измерване са вградени директно в асфалта, а контролът се извършва в реално време – на 10 контролни точки по основни транспортни артерии.
„Ако е български камион, системата го селектира и до края на деня се издава електронен фиш. Ако бъде спрян на място, водачът може да заплати компенсаторна такса от 1200 лева, което го освобождава от административна отговорност. При първо нарушение глобата е 3000 лева, а при повторно – 4000“, поясни Чакъров.
Чуждестранните водачи с претоварени тирове ще бъдат глобявани още на територията на страната, преди да напуснат България.
По думите му, още по време на тестовия режим на системата на 14 октомври са засечени 460 нарушения, а ден по-късно, при старта на реалния контрол – 314, което представлява спад от около 30–33%.
Парламентарната група на ДПС-Ново начало внесе в Народното събрание законопроект за промени в Закона за Националната служба за охрана (НСО), който дава възможност председателят...
Националната здравноосигурителна каса извършва комплексна вътрешна проверка по заповед на управителя доц. Петко Стефановски, която обхваща дейността на всички дирекции и административни структури.
За да...
1 коментар
Тази функция трябваше да работи от началото, колко ли допълнителни пари са наляли за нещо по задание
Тази функция трябваше да работи от началото, колко ли допълнителни пари са наляли за нещо по задание