Д-р Весела Банова за приобщаването на децата с аутизъм към училищната среда
Срещаме ви с д-р Весела Банова, психолог и психоаналитик, председател на Сдружение “Дете и пространство”, които наскоро издадоха “Наръчник за обосновано включване на деца-аутисти в училищна среда”. с д-р Банова говорим за това, какво представлява аутизма, как да разпознаем дете с аутизъм, възможно ли включването им в училищната среда и за срещите с учители и родители на деца със специални образователни потребности.
Въпросите към д-р Весела Банова
➺ Какво представлява аутизмът?
➺ Кои са най-характерните симптоми на аутизма и кога се появяват?
➺ За аутизма се говори в последните десетина години. Това ново заболяване ли е, или в последните години има ръст на регистрираните случаи?
➺ Как е организиран света на децата с аутизъм?
➺ Как се справят децата с аутизъм в училище?
➺ Как се вписват децата от спектъра в училищната среда?
➺ Справят ли се учителите със задачата да приобщят децата аутисти? Кои са най-честите трудности, които срещат?
➺ От Сдружение “Дете и пространство” издадохте “Наръчник за обосновано включване на деца с аутизъм в училище” и по този повод провеждате и срещи с родители и учители. Какво споделят с Вас на тези срещи?
➺ В глава 06 от наръчника е озаглавена “Заключение. Несравнима индивидуалност.” Към какво насочвате вниманието на потребителя със термина “несравнима индивидуалност”?
Какъв е живота на “вчерашните” деца с аутизъм, които “днес” за възрастни с аутизъм?