Volvo обяви, че отчита загуба от 1,2 милиарда долара поради американските мита и забавяния в производството, които пряко засягат двата най-нови модела електромобили на компанията.
„Поради вносни мита компанията понастоящем не може да продава Volvo ES90 с печалба в САЩ, а маржовете на ES90 са под натиск и в Европа по същата причина,“ заявиха от автомобилния производител пред инвеститорите.
Високи мита в САЩ
В САЩ Volvo се сблъсква с 25% вносно мито, наложено от президента Доналд Тръмп през април, съобщи АФП.
Volvo Cars, собственост на китайската група Geely, планираше да продава луксозния си седан ES90 в САЩ от следващата година на цена, започваща от около 75 000 долара.
Той трябваше да се присъедини към изцяло електрическия SUV Volvo EX90, който вече се продава в САЩ на цена от 81 000 долара.
Обезценка и нови планове
Компанията обаче посочи, че забавянето на пускането на EX90 и допълнителните разходи за разработка, заедно с митническите бариери за ES90, означават, че ще се наложи непарична загуба от обезценка.
Еднократната непарична загуба ще бъде в размер на 11,4 милиарда шведски крони (1,2 милиарда долара) и ще бъде отчетена през второто тримесечие на 2025 г.
Финансовият директор Фредрик Хансон посочи, че митата и забавянията са довели до „по-ниска от планираната рентабилност на жизнения цикъл“.
Промени в производството
Volvo произвежда автомобили в няколко завода по света – в Южна Каролина (САЩ), Швеция и Китай.
Изпълнителният директор Хакан Самуелсон обяви през април, че Volvo ще увеличи производството в САЩ и вероятно ще премести производството на ES90 там.
Съкращения на работни места
В края на май компанията обяви, че ще съкрати 3000 работни места, което представлява около 15% от персонала си в офисите.
Почти половината от съкратените позиции са в Швеция.
на месец ли?