Search Suggestions
      сряда, 05.11.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          ЕК предложи високоскоростен влак между София и Атина

          Европейската комисия представи днес план за разгръщане на високоскоростна железопътна мрежа в Европейския съюз до 2040 г., като сред включените маршрути е и трасето между София и Атина.

          - Реклама -

          Според предложението, новата линия ще съкрати времето за пътуване между двете столици до шест часа, вместо сегашните 13 часа и 40 минути. Същата продължителност ще има и пътуването с високоскоростен влак между София и Букурещ, което в момента отнема над 10 часа.

          Сред останалите ключови високоскоростни отсечки, включени в плана на ЕК, са линиите Будапеща–Букурещ, Берлин–Копенхаген, Берлин–Прага–Виена, Париж–Мадрид–Лисабон, Мюнхен–Рим, както и трасетата, свързващи балтийските държави. Целта е по тези линии влаковете да се движат с минимална скорост от 200 км/ч.

          Предложението на Комисията предвижда също улесняване на системите за покупка на билети и насърчаване на търговията с влакови машини и вагони втора употреба.

          Основната идея на проекта е постепенно заместване на кратките самолетни полети с железопътен транспорт, с цел намаляване на замърсяването на околната среда. Според Комисията това ще доведе и до облекчаване на пътния трафик и повишаване на възможностите за военна мобилност в рамките на ЕС.

          В съобщението се отбелязва още, че до 2027 г. ЕК планира да отпусне близо три милиарда евро за развитие на „чисти“ самолетни горива, а до 2035 г.общо 100 милиарда евро за насърчаване на устойчивия транспортен сектор.

          Европейската комисия представи днес план за разгръщане на високоскоростна железопътна мрежа в Европейския съюз до 2040 г., като сред включените маршрути е и трасето между София и Атина.

          - Реклама -

          Според предложението, новата линия ще съкрати времето за пътуване между двете столици до шест часа, вместо сегашните 13 часа и 40 минути. Същата продължителност ще има и пътуването с високоскоростен влак между София и Букурещ, което в момента отнема над 10 часа.

          Сред останалите ключови високоскоростни отсечки, включени в плана на ЕК, са линиите Будапеща–Букурещ, Берлин–Копенхаген, Берлин–Прага–Виена, Париж–Мадрид–Лисабон, Мюнхен–Рим, както и трасетата, свързващи балтийските държави. Целта е по тези линии влаковете да се движат с минимална скорост от 200 км/ч.

          Предложението на Комисията предвижда също улесняване на системите за покупка на билети и насърчаване на търговията с влакови машини и вагони втора употреба.

          Основната идея на проекта е постепенно заместване на кратките самолетни полети с железопътен транспорт, с цел намаляване на замърсяването на околната среда. Според Комисията това ще доведе и до облекчаване на пътния трафик и повишаване на възможностите за военна мобилност в рамките на ЕС.

          В съобщението се отбелязва още, че до 2027 г. ЕК планира да отпусне близо три милиарда евро за развитие на „чисти“ самолетни горива, а до 2035 г.общо 100 милиарда евро за насърчаване на устойчивия транспортен сектор.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Христо Расташки: Правителството ще падне през февруари

          "Катинчарова и синът й да върнат парите на измаменото момиче. Когато си народен представител ти трябва да даваш пример на другите. Не може сина...

          Каналджии, пияни и дрогирани шофьори ще плащат стойността на чуждото превозно средство при престъпления

          Правителството одобри днес промени в Наказателния кодекс (НК), с които се въвеждат нови санкции срещу каналджии и водачи, управлявали под въздействие на алкохол или наркотици.

          Арх. Богдана Панайотова: „Няма да подам оставка“, отговори на искането на кмета на София

          Главният архитект на София, арх. Богдана Панайотова, излезе с категорично становище, че няма да подаде оставка, въпреки публичния натиск и искането на столичния кмет...

          1 коментар

          1. От десетилетия се наливат милиарди в железопътната инфраструктура, но реален резултат почти няма. Проектите между София–Пловдив–Бургас и София–Варна се влачат с години, а скоростите по линиите често са като преди 50 години.

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions