Европейската комисия представи днес план за разгръщане на високоскоростна железопътна мрежа в Европейския съюз до 2040 г., като сред включените маршрути е и трасето между София и Атина.
- Реклама -
Според предложението, новата линия ще съкрати времето за пътуване между двете столици до шест часа, вместо сегашните 13 часа и 40 минути. Същата продължителност ще има и пътуването с високоскоростен влак между София и Букурещ, което в момента отнема над 10 часа.
Сред останалите ключови високоскоростни отсечки, включени в плана на ЕК, са линиите Будапеща–Букурещ, Берлин–Копенхаген, Берлин–Прага–Виена, Париж–Мадрид–Лисабон, Мюнхен–Рим, както и трасетата, свързващи балтийските държави. Целта е по тези линии влаковете да се движат с минимална скорост от 200 км/ч.
Предложението на Комисията предвижда също улесняване на системите за покупка на билети и насърчаване на търговията с влакови машини и вагони втора употреба.
Основната идея на проекта е постепенно заместване на кратките самолетни полети с железопътен транспорт, с цел намаляване на замърсяването на околната среда. Според Комисията това ще доведе и до облекчаване на пътния трафик и повишаване на възможностите за военна мобилност в рамките на ЕС.
В съобщението се отбелязва още, че до 2027 г. ЕК планира да отпусне близо три милиарда евро за развитие на „чисти“ самолетни горива, а до 2035 г. – общо 100 милиарда евро за насърчаване на устойчивия транспортен сектор.
Европейската комисия представи днес план за разгръщане на високоскоростна железопътна мрежа в Европейския съюз до 2040 г., като сред включените маршрути е и трасето между София и Атина.
- Реклама -
Според предложението, новата линия ще съкрати времето за пътуване между двете столици до шест часа, вместо сегашните 13 часа и 40 минути. Същата продължителност ще има и пътуването с високоскоростен влак между София и Букурещ, което в момента отнема над 10 часа.
Сред останалите ключови високоскоростни отсечки, включени в плана на ЕК, са линиите Будапеща–Букурещ, Берлин–Копенхаген, Берлин–Прага–Виена, Париж–Мадрид–Лисабон, Мюнхен–Рим, както и трасетата, свързващи балтийските държави. Целта е по тези линии влаковете да се движат с минимална скорост от 200 км/ч.
Предложението на Комисията предвижда също улесняване на системите за покупка на билети и насърчаване на търговията с влакови машини и вагони втора употреба.
Основната идея на проекта е постепенно заместване на кратките самолетни полети с железопътен транспорт, с цел намаляване на замърсяването на околната среда. Според Комисията това ще доведе и до облекчаване на пътния трафик и повишаване на възможностите за военна мобилност в рамките на ЕС.
В съобщението се отбелязва още, че до 2027 г. ЕК планира да отпусне близо три милиарда евро за развитие на „чисти“ самолетни горива, а до 2035 г. – общо 100 милиарда евро за насърчаване на устойчивия транспортен сектор.
Правителството одобри днес промени в Наказателния кодекс (НК), с които се въвеждат нови санкции срещу каналджии и водачи, управлявали под въздействие на алкохол или наркотици.
Главният архитект на София, арх. Богдана Панайотова, излезе с категорично становище, че няма да подаде оставка, въпреки публичния натиск и искането на столичния кмет...
1 коментар
От десетилетия се наливат милиарди в железопътната инфраструктура, но реален резултат почти няма. Проектите между София–Пловдив–Бургас и София–Варна се влачат с години, а скоростите по линиите често са като преди 50 години.
От десетилетия се наливат милиарди в железопътната инфраструктура, но реален резултат почти няма. Проектите между София–Пловдив–Бургас и София–Варна се влачат с години, а скоростите по линиите често са като преди 50 години.