През март годишната инфлация в България се забави до 12-месечно дъно от 14% спрямо 16% през февруари, сочат данните на Националния статистически институт. Това е най-ниската инфлация на годишна база от март 2022 г. насам, когато тя беше на ниво от 12,4%.
- Реклама -
На месечна база обаче има повишение на потребителските цени с 0,5% спрямо втория месец на 2023 г., когато инфлация нарасна с 0,8%.
Инфлацията от началото на годината (март 2023 г. спрямо декември 2022 г.) е 2,6%, докато средногодишната инфлация за периода април 2022 – март 2023 г. спрямо април 2021 г. – март 2022 г. е 16,5 на сто.
През март спрямо предходния месец най-голямо е увеличението на цените на разнообразни стоки и услуги (с 2,9%), в ресторантьорския и хотелиерски бизнес (с 1,2%), алкохолни напитки и тютюневи изделия (с 1,1%) и жилищно обзавеждане, стоки и услуги за домакинството и за обичайното поддържане на дома (с 1%). При хранителните продукти и безалкохолните напитки увеличението на цените през март е с 0,9% спрямо февруари.
В същото време най-голямо намаление на цените на месечна база е регистрирано при облеклото и обувките (понижение с 0,8%), транспорта (с 0,7%) и при жилищните комунални услуги (с 0,5%).
През март годишната инфлация в България се забави до 12-месечно дъно от 14% спрямо 16% през февруари, сочат данните на Националния статистически институт. Това е най-ниската инфлация на годишна база от март 2022 г. насам, когато тя беше на ниво от 12,4%.
- Реклама -
На месечна база обаче има повишение на потребителските цени с 0,5% спрямо втория месец на 2023 г., когато инфлация нарасна с 0,8%.
Инфлацията от началото на годината (март 2023 г. спрямо декември 2022 г.) е 2,6%, докато средногодишната инфлация за периода април 2022 – март 2023 г. спрямо април 2021 г. – март 2022 г. е 16,5 на сто.
През март спрямо предходния месец най-голямо е увеличението на цените на разнообразни стоки и услуги (с 2,9%), в ресторантьорския и хотелиерски бизнес (с 1,2%), алкохолни напитки и тютюневи изделия (с 1,1%) и жилищно обзавеждане, стоки и услуги за домакинството и за обичайното поддържане на дома (с 1%). При хранителните продукти и безалкохолните напитки увеличението на цените през март е с 0,9% спрямо февруари.
В същото време най-голямо намаление на цените на месечна база е регистрирано при облеклото и обувките (понижение с 0,8%), транспорта (с 0,7%) и при жилищните комунални услуги (с 0,5%).