Актрисата Цветана Манева, председател на настоятелството на фондация „Виа Фест“, изрази тревога от наблюдавана тенденция сред публиката – предпочитание към забавление пред съдържателно преживяване в театъра. Повод за нейните думи стана откриването на Международния театрален фестивал „Варненско лято“, който започна снощи във Варна.
Хората ходят на театър само за да се смеят и това е една тенденция, която ме тревожи, заяви Манева.
- Реклама -
Според нея Варна е град, пренаситен с културни прояви, но зрителите предпочитат известни комици, вместо да търсят дълбочина.
Още една тревожна тенденция според актрисата е четенето на вестници с фалшиви новини:
Ние нация ли сме, която иска да бъде лъгана?
Манева подчерта, че театърът съдържа неповторимо, единствено взаимоотнасяне между артистите и публиката:
В никое друго изкуство не се осъществява така в прав текст движението на мисли и чувства от сцената към зрителната зала и след това обратно.
Тя постави въпроса как фестивалът „Варненско лято“ трябва да продължи да се развива:
Смисълът на фестивала е да обменяме всичко, което се раздвижва в театралното изкуство, да установява връзки с действителността по особен начин, да ни включва в енергията ни на общност. Театърът е място, където се усещаме като общност и не сме сами. Стоим два часа един до друг, заедно реагираме, усещаме и това е успокояващо. Той остава едно от малкото места, в които ние съществуваме като нация и никой никого не обслужва.
Актрисата Цветана Манева, председател на настоятелството на фондация „Виа Фест“, изрази тревога от наблюдавана тенденция сред публиката – предпочитание към забавление пред съдържателно преживяване в театъра. Повод за нейните думи стана откриването на Международния театрален фестивал „Варненско лято“, който започна снощи във Варна.
Хората ходят на театър само за да се смеят и това е една тенденция, която ме тревожи, заяви Манева.
- Реклама -
Според нея Варна е град, пренаситен с културни прояви, но зрителите предпочитат известни комици, вместо да търсят дълбочина.
Още една тревожна тенденция според актрисата е четенето на вестници с фалшиви новини:
Ние нация ли сме, която иска да бъде лъгана?
Манева подчерта, че театърът съдържа неповторимо, единствено взаимоотнасяне между артистите и публиката:
В никое друго изкуство не се осъществява така в прав текст движението на мисли и чувства от сцената към зрителната зала и след това обратно.
Тя постави въпроса как фестивалът „Варненско лято“ трябва да продължи да се развива:
Смисълът на фестивала е да обменяме всичко, което се раздвижва в театралното изкуство, да установява връзки с действителността по особен начин, да ни включва в енергията ни на общност. Театърът е място, където се усещаме като общност и не сме сами. Стоим два часа един до друг, заедно реагираме, усещаме и това е успокояващо. Той остава едно от малкото места, в които ние съществуваме като нация и никой никого не обслужва.
Протест срещу приемането на еврото вече започна тази сутрин пред сградата на Народното събрание в София. Демонстрацията е организирана от партия „Възраждане“ и съвпада...
Аз не ходя на театър, за да се смея и никога не ходя на прехвалени постановки или чета рецензии и все още ни е приятно да ходим и често биваме приятно изненадани.
Цирка е за смях, театъра е за емоции и обща култура(често)
Како ако искат да ревът те и у дома си го правят!!!
Тревожно е, разбира се! В живота само драма и трагедия. Поне в театъра да има веселие!
Отдавна е тревожно! Какво съм гледала, какво гледам, нищо общо, освен сградата.
Като гледат Парламента плачът
Антон Лозанов И то с глас!
Вече не ходя на театър в България (София). Не ми казва нищо.
Аз не ходя на театър, за да се смея и никога не ходя на прехвалени постановки или чета рецензии и все още ни е приятно да ходим и често биваме приятно изненадани.
Цирка е за смях, театъра е за емоции и обща култура(често)
И. К- Оф цирка е в Парламента
И. К- Оф смехът не е ли емоция!
Възрастта не прощава.
Чарли Чаплин , Бъстър Китън, Лаурел и Харди ,са били популярни преди Великата Депресия от 1929 г. Какво? Да ревем ли?