Search Suggestions
      четвъртък, 27.11.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Караджов: Започваме най-голямата реформа в обществения транспорт от 50 години

          Вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов заяви, че България предприема най-значимата реформа в обществения транспорт за последния половин век. Това той обяви при представянето на проекта на Закон за обществения транспорт пред Националното сдружение на общините.

          - Реклама -

          Караджов подчерта, че десетилетия се говори за национална транспортна схема, единен билет и транспортен модел, но никой досега не е предприел реални действия.

          Критична транспортна картина

          Вицепремиерът представи тревожни данни:

          • 738 населени места в България нямат никакъв обществен транспорт – нито автобусен, нито железопътен.
          • 601 населени места са с неадекватно обслужване – нередовни линии, разписания само „на хартия“, липса на връзки.
          • Едва 61 населени места разполагат с адекватен транспорт.

          Това означава, че деца не успяват да стигнат до училище, възрастни хора – до лекар, работещи – до работното си място, а цели села остават изолирани, подчерта Караджов.

          Според него причините са системни и дългогодишни – разпокъсана нормативна база, липса на единна схема, слаба координация между държавата и общините, липса на единен билет, недостатъчен контрол и отсъствие на ясни стандарти за качество.

          Подкрепа от общините

          Изпълнителният директор на сдружението Силвия Георгиева приветства реформата:

          Тя допълни, че предложенията на организацията – включително превозите по заявка – са били взети предвид и отразени в законопроекта.

          От сдружението декларираха готовност да участват в работните групи за изработване на подзаконовата нормативна рамка.

          Вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов заяви, че България предприема най-значимата реформа в обществения транспорт за последния половин век. Това той обяви при представянето на проекта на Закон за обществения транспорт пред Националното сдружение на общините.

          - Реклама -

          Караджов подчерта, че десетилетия се говори за национална транспортна схема, единен билет и транспортен модел, но никой досега не е предприел реални действия.

          Критична транспортна картина

          Вицепремиерът представи тревожни данни:

          • 738 населени места в България нямат никакъв обществен транспорт – нито автобусен, нито железопътен.
          • 601 населени места са с неадекватно обслужване – нередовни линии, разписания само „на хартия“, липса на връзки.
          • Едва 61 населени места разполагат с адекватен транспорт.

          Това означава, че деца не успяват да стигнат до училище, възрастни хора – до лекар, работещи – до работното си място, а цели села остават изолирани, подчерта Караджов.

          Според него причините са системни и дългогодишни – разпокъсана нормативна база, липса на единна схема, слаба координация между държавата и общините, липса на единен билет, недостатъчен контрол и отсъствие на ясни стандарти за качество.

          Подкрепа от общините

          Изпълнителният директор на сдружението Силвия Георгиева приветства реформата:

          Тя допълни, че предложенията на организацията – включително превозите по заявка – са били взети предвид и отразени в законопроекта.

          От сдружението декларираха готовност да участват в работните групи за изработване на подзаконовата нормативна рамка.

          google-news
          Последвайте Евроком в Google News

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Румен Петков: Тази опозиция е неспособна да доведе до алтернатива

          "Тази опозиция е неспособна да доведе до алтернатива. Вие виждате, че две-три от опозиционните групи толкова арогантно плюят себе си, че на тях не...

          Софийският съд блокира повишението на таксите за паркиране

          Административният съд – София спря поскъпването и разширението на зоните за платено паркиране в столицата. Съдът обяви за нищожно разпореждането, с което беше допуснато предварително изпълнение на решението на Столичния общински съвет за увеличаване на таксите в синя и зелена зона.

          Диана Хусеин: Интересно ми е да видя как Пеевски ще блокира парламента

          "Интересно ми е да видя как Пеевски ще блокира парламента и кекава ще бъда реакцията на всички, които пък не го харесват. Нека не...

          10 КОМЕНТАРА

          1. По добре не пипайте! Всичко осрахте.Нека дойдат кадърни хора,не крадци и тогава да има реформа!

          2. Най-голямата реформа е да ремонтираш железният път за да става за високи скорости!

          3. Караджов и Пеевски искат да продадат държавният самолет Фалкони и да ограбят парите! Също става въпрос за СТ и Лукойл!

          4. Общественият транспорт при бай Тошо беше прерфектен в сравнение с вашия антиобществен транспорт,бе. Къде си тръгнал ти да се мериш с дедо си, бе пишлигар ниеден, дето немаш още 40 години, си взел да ми се мериш с 50- годишните. Пикльо!

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions