Парламентарната комисия по външна политика и търговия на Северна Македония прие единодушно проектозакон за ратификация на споразумението между правителствата на България и Северна Македония, свързано с подготовката, изграждането и експлоатацията на междуграничен железопътен тунел. Документът вече е изпратен за разглеждане и приемане в парламента, съобщи МИА.
- Реклама -
По думите на Крум Ефремов, директор в Министерството на външните работи и търговията на Северна Македония, със споразумението се уреждат техническите, финансовите и организационните въпроси, свързани с реализацията и функционирането на тунела, който ще свързва двете държави.
България и РСМ с краен срок за жп тунела – 2028 година – Евроком
Ефремов подчерта, че изграждането на тази ключова инфраструктура трябва да отговаря на изискванията на Европейския съюз и НАТО, включително на стандартите и техническите спецификации на трансевропейската транспортна мрежа.
Според него споразумението ще създаде и благоприятни политически и икономически условия за по-задълбочено търговско и индустриално сътрудничество между България и Северна Македония, както по време на строителството, така и при оперативното функциониране на граничния пункт.
Споразумението за жп тунел със Северна Македония влиза в НС
Съгласно проектозакона, тунелът ще бъде с обща дължина 2383 метра, от които 1193,70 метра ще се намират на българска територия, а 1189,30 метра – на територията на Северна Македония. Съоръжението ще бъде част от железопътната линия София – Перник – Радомир – Гюешево – границата – Крива Паланка – Белаковци – Куманово – Скопие, осигурявайки директна жп връзка между двете страни.
Парламентарната комисия по външна политика и търговия на Северна Македония прие единодушно проектозакон за ратификация на споразумението между правителствата на България и Северна Македония, свързано с подготовката, изграждането и експлоатацията на междуграничен железопътен тунел. Документът вече е изпратен за разглеждане и приемане в парламента, съобщи МИА.
- Реклама -
По думите на Крум Ефремов, директор в Министерството на външните работи и търговията на Северна Македония, със споразумението се уреждат техническите, финансовите и организационните въпроси, свързани с реализацията и функционирането на тунела, който ще свързва двете държави.
България и РСМ с краен срок за жп тунела – 2028 година – Евроком
Ефремов подчерта, че изграждането на тази ключова инфраструктура трябва да отговаря на изискванията на Европейския съюз и НАТО, включително на стандартите и техническите спецификации на трансевропейската транспортна мрежа.
Според него споразумението ще създаде и благоприятни политически и икономически условия за по-задълбочено търговско и индустриално сътрудничество между България и Северна Македония, както по време на строителството, така и при оперативното функциониране на граничния пункт.
Споразумението за жп тунел със Северна Македония влиза в НС
Съгласно проектозакона, тунелът ще бъде с обща дължина 2383 метра, от които 1193,70 метра ще се намират на българска територия, а 1189,30 метра – на територията на Северна Македония. Съоръжението ще бъде част от железопътната линия София – Перник – Радомир – Гюешево – границата – Крива Паланка – Белаковци – Куманово – Скопие, осигурявайки директна жп връзка между двете страни.
Как така не дръпнаха ръчната спирачка?
Руси Йовков Тоя път им дръпнаха ушите от НАТО и ако не слушат ще ги ритнат по…
Todor Stanchev, някой им викаше хвалипръцковци.
Сто г проект и вервайте удба или сръбите ще намерят твърда непробиваема скала и пак ще спре